heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Opel Astra kabrió

Autók téma
206cc teszt (2006.01.)
BMW-s cuccok (2006.01.)
F Astra tuning (2006.01.)
Garázslejáró (2007.11.)
G Astra kabrió (2011.06.)
Lamborghinit a garázsba! (2009.06.)
Lamborghinit a kapu elé! (2012.06.)

Kabriózni márpedig jó. :-) Nem azért, mert menőzős vagy csajozós autó, egyszerűen jó érzés, hogy a fejed és az ég között nincsen semmi. Számomra a kabriózás azt jelenti: "nyitott vagyok a világra". Akkor kezdtem el megérteni, mi visz rá valakit a motorozásra, mikor először éreztem azt, hogy a csukott autó korlátoz.

Mielőtt belemennék a részletekbe, először leírnék pár dolgot az objektivitás jegyében. :-)
- Hihetetlen erősek az emberekben a kabriókra vonatkozó sztereotípiák. "És nem hideg?" "És nem ázik be?" Nagyjából ez az a két kérdés, amire fel kell készülni annak, aki új kabriójával jelenik meg valahol. Válasz (nálam): "Nem, mert van teteje." :-)
- A kabriózás nem jár automatikusan megfázással, de ésszel kell csinálni. Én fázós vagyok, hosszabb úton 25 fok alatt pulóver + farmerdzsekiben is jól érzem magam, de még 30 fokban is meg lehet maradni dzsekiben. A fő terhelést az autó közepe felőli váll és fül kapja, ezeket ajánlott védeni a széltől, különösen autópálya-tempónál. Nem hittem volna, hogy az embernek csak a válla meg tud fázni, de a saját bőrömön tapasztaltam, hogy igen.

2005: legyen egy kabrióm zenével!

Hogy egészen pontos legyek: az autó egy 1994-es évjáratú, 2 literes benzines, sötétzöld-metál Opel Astra "F" Cabrio. De asszem, nagyjából ennyi az, amit objektíven el lehet mondani róla - egy kabrióhoz igazából nem lehet objektíven viszonyulni. Talán ezért is lesz ez a leírás egy kicsit személyesebb az átlagnál.

Még amikor csak a gondolattal játszottam, milyen lenne a zárt autó helyett nyitott tetővel suhanni a csillagos ég alatt, gondolkoztam azon, mit is fogok majd a honlapra írni, hogy megpróbáljam érzékeltetni, mi visz rá valakit arra, hogy egy ilyen autót vegyen. Végül egy Juliane Werding idézet mellett döntöttem:

Und noch immer sah sie sich im Kabrio fahr'n
Mit dem Wind im offenen Haar
O-oh Sehnsucht ist unheilbar...
És még most is látta magát a kabrióban
Ahogy a szél borzolja a haját
Ó-oh a vágyakozás gyógyíthatatlan...

Elnézést a siralmas műfordításért. :-)))

Szóval így nézett ki, amikor megvettem. A négy lemezfelni baromi ronda, de legalább téli gumi van rajta. Mert hát ugye kabriót azt télen veszünk. :-)
Ja és persze jól láthatóan lejjebb ül a drága, köszönhetően a sportrugóknak, ami a család konzervatívabb tagjainak nem feltétlenül a kedvence... ;-)
A látványt valamelyest javítandó, gyorsan vettem négy dísztárcsát. Tudom, nem a legcoolabb, de még mindig sokkal jobb, mint anélkül. A nyári kerekek költöznek majd tovább a másik autóról.
Aztán sokáig csak tél, tél, tél... :-((( egészen március közepéig kellett várni, hogy végre jöjjön egy kis napsütés. Hiába volt csak 13 fok, meg voltam veszve, hogy mehessek végre egy kört tető nélkül. :-) Sísapkában. :-)))
Kabrió jobbról
Noha az autó már csukott tetővel is formás, az igazi látványt nyitva adja. Bár szeretem az optikai tuningot, erre az autóra vétek (sőt bűn) lenne akármilyen hátsó szárnyat felrakni.
Kabrió jobb elölről
Az első benyomások tető nélkül: jóval kisebb a szél, mint a 206cc-ben, de egy szélfogó hálót azért elbírna a szerkezet. A bőrtakarót nem raktam fel, de úgy tűnik, rövid úton és nem túl nagy tempónál nincs rá szükség, a szél nem cibálja a tetővásznat. Száguldozni meg úgyse fogok vele. :-)
Kabrió felülről
Aztán májusban végre sokat használhattam rendeltetésszerűen az autót. :-))) Meg kell mondanom, hihetetlen mértékű függőséget képes kialakítani a nyitott tető. Egy idő után az ember nem is érzi jól magát, ha nem jár körülötte a levegő és nem süti a fejét a nap... és ami még rosszabb, elkezded nem érteni azokat az embereket, akik képesek elviselni azt, hogy dobozba vannak zárva...
Szóval ha kabrióvásárlásra készülsz, akkor tudnod kell: akit a kabrió szele megcsapott, nem szabadul tőle. :-)
Kabrió nyáron
Felkerültek a másik Astráról megörökölt alukerekek. Noha a két autó ugyanazon modellszériából származik, érdekes módon sokkal természetesebbnek és kevésbé túlzónak hatnak ezek a kerekek a kabrión. Olyan "mintha ráöntötték volna" érzés. A motorteljesítmény itt nem szűk keresztmetszet, a sportosra hangolt futómű a peres gumikkal meg az alacsony súlyponttal nagyon stabillá teszi a kocsit, és veszedelmes kanyarodási sebességet tesz lehetővé.
Alukerék
Május elején voltam a Magyar Kabrió Klub találkozóján is, miután a fórumjaikon már egy ideje rendszeresen ott vagyok. Jó érzés volt ennyi fanatikust látni egy helyen. :-) Egymás autóinak nézegetése, tájékozódási verseny, majd közös ebéd - ennél bonyolultabb program autósoknak nem is kell. Nagyon kellemesen telt a nap, és az időjárás is kegyes volt hozzánk.
Akit érdekel a dolog, javaslom, figyelje a klub weboldalát, a találkozókra "offtopic" :-) autókkal is érdemes ellátogatni.
Kabrió klub
Kabriós tali

2006: Első lépések a lejtőn - a tuning kezdetei

Hosszas gyötrődés után rászántam magam egy első toronymerevítőre. Ennek a célja ugye az, hogy kanyarodáskor csökkentse a karosszéria csavarodását, aszimmetrikus terhelésnél (pl. úthibák) elossza a terhelőerőket a két torony között, javítsa az autó kanyarodási tulajdonságait, satöbbi.
A kérdéses fémdarab német gyártmányú, és a Lexmaul cég terméke. A szerelést természetesen az importőrre bíztam. Szerelés közben aztán jót beszélgettünk arról, mi mindent lehetne még az autóval csinálni. :-) Ezúton is szeretném kiemelni Turcsán László példaértékű hozzáállását és javaslatait.
Incontrol Kft.

Első menetpróbák: a hatás még engem is meglepett. Az ember ugye azt gondolná, hogy egy kabriónál, ami alapból merevebbre van építve, nem hoz számottevő javulást egy ilyen változtatás. Más szóval, hittem is meg nem is, hogy lesz eredménye.
Hát van. :-) Az autó eleje sokkal nyugodtabb, szinte le lett ragasztva az útra, az úthibákon kevesebb a karosszéria nyiszogása, a CD olyan döccenőkön sem ugrik, ahol korábban minden alkalommal. A kanyarodásban is érzek javulást, de megmondom őszintén, ezen a ponton már eddig is elégedett voltam az autóval... :-)
Veszélyes lejtőre léptem... bizony veszélyes. :-)

Angyali szemek

A téli estéken sötétben hazafelé autózva bizony be kellett látnom, hogy a fényszórók fölött eljárt az idő, lassan már csak arra elegendő, hogy engem lássanak, de én már nem látok semmit... :-( Szóval csere, és ha már cserélni kell, akkor legyen szebb is: a választás az FK Automotive által gyártott angel eyes lámpára esett. Szerencsémre az RS Tuningnál éppen volt is raktáron, így a döntést követő második napon már bent figyeltek a lámpák a helyükön. :-)
RS Tuning
FK Automotive
Az autó tekintete sokkal agresszívebb lett. Az egyetlen probléma abból adódik, hogy a lámpa a 95-ös facelift utáni Astrákhoz készült, és - mint az eset kapcsán sikerült rájönni - az egyik különbség a két változat között a lámpa formája. Mint a képen is látszik, a hűtőmaszk nem igazán fut a lámpatest élével. Nem baj, mindig is szerettem volna egy jelzés nélküli hűtőmaszkot... ;-)

Matrica

Az emberek véleménye megoszlik arról, érdemes-e mindenféle hülye feliratokat ragasztani az autó hátuljára. :-) Én szerettem volna egyet, de nem akartam semmi negatívat, Suzuki fikázósat, vagy olyat, ami a kabriók felsőbbrendűségét sugározza. :-) Így végül egy kis understatement poén mellett döntöttem.
Az ötlettől a megvalósításig több, mint fél év telt el. Pontos elképzeléseim voltak arról, hogyan is kell az egésznek kinéznie. Elsőre a Decalshop cégre találtam rá a neten, de ők nem voltak képesek úgy megcsinálni, ahogy kértem, és nem is törték a kezüket-lábukat, hogy kijavítsák, így el is ment a kedvem a dologtól egy időre. Aztán idén megint nekiálltam keresgélni, és az Autodekor cég már alkalmas partnernek bizonyult: a matrica elkészült, pontosan a kéréseimnek megfelelően.
És a hatás? Nos, amikor kivág mögülem egy autó, mellém jön, a sofőr vigyorog, kacsint és feltartott hüvelykujjal jelzi, hogy jó a poén, akkor úgy érzem, nem volt rossz döntés... :-)))
Autodekor honlap

Sportlégszűrő

A sportlégszűrő hatása az én autómban talán kisebb, mint a chiptuningos G Astrában. Az előnyök itt is a felső tartományban jelentkeznek: 4000-res fordulat fölött megszűnt a motor élénk tiltakozása a további pörgetés ellen, sokkal könnyebben leforog, ha muszáj. :-) Persze a C20NE motor nyomatékgörbéje miatt igazából nem nagyon érdemes 5000 fölé forgatni, de azért nem árt, ha lehet... ;-)

Számlapok

Az már a BMW-mnél kiderült, hogy nem vagyok oda a szokványos műszerfalakért, és most, hogy egy nem túl átlagos autóm van, úgy éreztem, itt az idő a belső dizájnon is csiszolni. Szerencsére ráakadtam Reiser Roland honlapjára, ahol válogatott szép műszerfal átalakításokat lehet látni - és megrendelni.
Reiser Roland honlapja
Számlapok nappal

Mivel annyira vagyok faxnis, hogy nekem egyik se volt teljesen jó :-), Roland egyik tervéből kiindulva végül rajzoltam egy újat. Roland maximálisan segítőkész volt, és néhány levélváltás meg személyes megbeszélés után el is készültek az új egyedi számlapok, amik nem csak abban különböznek az eredetitől, hogy fehérek. ;-)

Első ránézésre a fehér mutatók a fehér számlapon kissé kontrasztszegények, de egy idő után nem zavaró. Ezzel együtt gondolkozom, hogy narancssárgára kéne festeni őket. Addig meg majd sötétben autózom, mert - mint a mellékelt kép is mutatja - az éjszakai nézet brutál jóra sikeredett. :-)))

A fordulatszámmérőre rajzolt nyomatékgörbe a legtöbb autórajongó ismerősnek nagyon bejön, amellett tényleg használható is. :-) Azért annyit érdemes elmondani, hogy az adatlapért nem kellett a gyártóhoz fordulnom: a sok német Opel rajongó weboldalain minden információ hozzáférhető. Megint csak megállapítottam, hogy jó dolog ez az internet. :-)
Számlapok éjjel

Hűtőmaszk

Persze ott volt még a hűtőmaszk kérdése. Megkerestem néhány céget, aztán első körben az Xtrem tuninggal vettem fel a kapcsolatot. Kétheti várakozás, telefonálás, ígérgetés, aztán végül kiderült, hogy mégsem vállalják. Miután már a matricánál is a második jelölt bizonyult a jobb választásnak, nem estem kétségbe, hanem felhívtam a H&H Design-t, akik - annak ellenére, hogy a költözés kellős közepén voltak - nagyon pozitívan álltak a dologhoz. Ezúton is köszönöm Hetyési Zsoltnak és Krisztiánnak a hétvégét sem kímélő munkát, hogy az évadnyitó kabriós találkozón már a képen látható vadiúj hűtőmaszkkal jelenhessen meg az autó.
H&H Design honlap

Persze a tuning az egy olyan projekt, ami sosem ér véget. :-) Eddig úgy gondoltam, nekem sose kellene morcosított motorháztető, de ahogy nézegettem az autó elejét, bizony komolyan megfordult a fejemben, hogy ez is kéne rá. De ha lesz is, nem most, mert az idei tuningköltségvetés így a szezon elejére szépen el is fogyott...

Sokáig úgy gondoltam, soha nem fogok képet felrakni magamról a weboldalra. Ennek a fő oka az, hogy rólam nem nagyon lehet jó képet csinálni. :-) Most viszont sikerült, kedves barátnőm, Kata a kabrió találkozón egy (szerintem :-)) remek képet alkotott rólam és az autóról. Ne tessék nekiállni fikázni, hogy de hisz lemaradt a járgány bal eleje. Nem, azt már én vágtam le, hogy ne legyenek a képen zavaró részletek. :-)
Zöld kabrió a zöldben

Karosszéria javítások

Természetesen még egy ilyen remek autónál :-) sem lehet minden tökéletes. Mivel nem akartam súlyos rohadásokat nézegetni következő tavasszal, a műszaki vizsga kapcsán foltozgatásra került ez-az. Kellett hegeszteni a küszöbökön és a fenéklemezeken, és mint a képen látható, a tanksapka környéke is hagyott kívánnivalót maga után.
Mint megtudtam, az eset annyira Opel típushiba, hogy javítókészletet is árulnak hozzá.
A másik bűnös az autó bal hátulja volt. Azt tudtam, hogy az autó ezen része már javítva volt, konkrétan a gitt már akkor meg volt repedve, amikor megvettem. Megérett hát az idő erre a javításra is.
Itt a komplett ív cserére került, így már nyugodtan lehet nekivágni a latyakos időknek.

Tapasztalatok:
A küszöböket márkaszerviz javította, a fényezésük hibátlan lett... másodszorra, miután elsőre karcosan kaptam vissza a frissen fényezett küszöböt (!). Náluk ált az autó egy hónapig, nem csináltak meg mindent, amit kértem, és nem annyiért, mint ígérték.
Frusztrációmat leküzdve kerestem ismerősök körében szerelőt és fényezőt. A két fiatalember, akiket ajánlottak, rendesen dolgoztak. Nem hibátlanul, de ha azt nézzük, hogy harmadannyiért, mint a márkaszerviz, akkor - tekintetbe véve, hogy egy 12 éves autóról van szó - ezeket el lehet nézni. A karosszériás srác keze munkáját mutatják a képek.
A dolog itt megáll, folytatás jövőre a motorháztető és a frontspoiler környékén. :-)

2007: "Pimp my ride" light :-)

Akinek esetleg nem ismert a fenti műsor, vagy magyar utánérzése, a Cool a verda, annak röviden elmesélem, miről szól. A lényeg, hogy véletlenszerűen kiválasztásra kerül egy fiatal autótulajdonos, aki imádja egyébként kőgáz állapotban levő autóját. Kipotyogó lámpabúrák, szigszalaggal javított szélvédőszigetelések, lyukas karosszéria, és teleszemetelt csomagtartó a minimum, ami szükséges a bekerüléshez. A hifi nem lehet több egy teszkógazdaságos hordozható rádiónál, és az is előny, ha a négy felni mind különböző. Na ez az autó bekerül a West Coast Customs tuningcég műhelyébe, ahol röhögnek vagy a fejüket vakarják az autó láttán. Aztán látványosan szétszedik lemezig, és felépítenek belőle valami teljesen mást. Kötelező elemek a karosszéria optikai tuningja, más színű fényezés, új kerekek, teljes belső újrakárpitozás, és valamilyen eszetlen hifi/multimédia install, lehetőleg Playstation vagy Xbox játékgéppel.

Az én esetemben szerencsére ennyire nem lepukkant az autó, cserébe az egészet saját forrásból kellene finanszírozni. Sajnos nem vagyok az az unatkozó multimilliomos, aki mindezt zsebből kicsengetné, így ésszerűsíteni kellett az elképzeléseken.
- Optikai tuning ügyben természetesen megint Hetyési Zsoltiékhoz fordultam. Zsolt - csakúgy, mint utolsó alkalommal - megint hosszú távon szeretett volna optimalizálni, és teljes átfényezést javasolt. Fájó szívvel, de nemet kellett mondanom (tehát egyelőre nem lesz Lamorghini-narancssárga az autó :-)), és hasonlóan el kellett, hogy maradjon több egyéb módosítás is. Az idei költségvetés például biztosan nem bírja el az új kipufogót sem, de erről még nem mondtam le. Így az átalakítások első körben a következőkre korlátozódtak: gépháztető morcosítás, lökhárító spoiler, kopoltyú a bal első sárvédőben, Angel Eyes ködlámpák és a kormány újrabőrözése.
- Kárpitozás: tervben van (lásd még a hifiről szóló részt is). Nem lesz bőr, hanem valószínűleg kétszínű szövet, de még nem is nagyon rohangásztam ezügyben.
- Multimédia/hifi install: az eredeti elképzelésekben szerepelt monitor, DVD lejátszó meg sok minden más, de a tető épségének megóvása érdekében :-/ végül úgy döntöttem, kimaradnak a feltűnést keltő dolgok. A különbözetet inkább a hifi tökéletesítésére fordítom (zajcsillapítás, satöbbi).

Az átalakítások az optikai tuninggal kezdődtek. Egy M-es BMW képe alapján elkészült a lökhárító első változata (bocs a fénykép minőségéért, telefonnal csináltam...), ami ugyan remekül mutatott az autón, de a 7-8 cm-es talajtávolság kicsit aggasztónak tűnt...
Zsoltiék egy heti munkájának köszönhetően már kezdett összeállni a kép. A morcosítás szolid, de azért ott van :-), a karcsúsított spoilerrel pedig vélhetően közlekedni is lehet majd az autóval.
A kopoltyú és a morcosítás oldalnézetben kimondottan cápás karaktert kölcsönöz az autónak.
És igen, elkészült! Amikor megláttam, szétfutott a vigyor az arcomon és nem akart lejönni. :-))) Hölgyeim és Uraim, íme egy F Astra, kicsit másképp. A H&H Design hibátlan munkát végzett. Köszönöm nekik!
Persze, bele lehet kötni abba, hogy miért kékesek a ködlámpák, meg miért (csak) bal oldalon van kopoltyú, meg hasonlók. De engem ez nem zavar, az autó "hozza" azt a látványt, amit szerettem volna.
Morcos angyal
Hosszasan gyönyörködtem benne, aztán megpróbáltam beállni a garázsba. Nos, nem ment... :-((( A lökhárító, amit én még hókotrósabbra szerettem volna (szerencsére Zsoltiék lebeszéltek), a 10 cm-es talajtávolsággal már így is leér. Végül is nem meglepő a méretek ismeretében: a spoiler eleje írd és mondd 80 cm-re van az első tengely vonalától!
Spoiler közelről

Vagyis mégis meglepő. Én ugyanis annak idején a lejárónkat pont úgy méreteztem, hogy ne legyen gond a beállás ilyen autóval sem, csak a kivitelezőnek nem sikerült az ívet kibetonoznia. Ezek után a lejárót át fogom építeni (ezen a ponton már megingott a családi béke, de helyreállt). "Melléktermékként" elő fog állni egy garázslejáró tervező Excel, amit közkinccsé teszek majd spoileres sorstársaim megsegítésére. :-)
De visszatérve az eredeti gondolatmenetre, az optikai hatás a 10 centis magassággal az, hogy durván mélyre lett húzva az autó eleje.

Szóval, kicsit kellett barkácsolnom a lejárón. Két napi fűrészelés után átmeneti megoldásként elkészült a palló, ami már lehetővé teszi a beállást.
És végül, de nem utolsósorban, a kétféle színű bőrrel áthúzott kormány. A színválasztás már előrejelzi az elképzeléseket a kárpitozás felújításával kapcsolatban.

Kárpitcsere

Aztán némi szünet, és szeptemberben folytatódott a történet. Már túl voltam három kárpitoson, és kezdtem kétségbeesni, amikor végre sikerült megtalálni az "igazit", Horváth Lajost, a Horváth Text Bt. képviseletében. Korrekt árat és határidőt mondott, és el is készült vele. Az eredmény pedig határozottan csinos. A céget bátran merem ajánlani.
Az, hogy nincs az autóról nyitott tetős kép az új kárpittal, annak egy oka van: amikor ezt írom, a bal hátsó ablak éppen sztrájkol, és ha lement, nem akar visszamenni. :-( Viszont a tetőt csak leengedett ablaknál lehet becsukni...:-(
Horváth Text Bt.
A terveknek megfelelően a hátsó ülés át lett vágva a mélyláda előtt. Megérte: a mélyláda gyönyörűen együtt zenél az első szettel, és nem a csomagtartóba, hanem az utastérbe. Részletek a hifi leírásánál olvashatók.

Ajtók átalakítása

Nem hiányzott már más a boldogsághoz meg a hifi normális befejezéséhez, mint egy normális ajtópanel. Némi turkálás a neten, telefonálgatás, és rátaláltam Gulácsi Zolira (aka Szakáll), akivel rövid úton meg is egyeztünk, hogy három hét múlva rá fog érni. :-) A várakozás megérte: az ajtók csillapítása és az ajtópanelek két nap alatt elkészültek. Nem is akárhogy: becsukáskor semmi lemezrezonancia, csak valami tompa dörrenés. A menet közbeni zajszint döbbenetes mértékben csökkent pusztán a két első ajtó kicsillapításától! Hirtelen olyan lett, mintha az egész autó robosztusabb, masszívabb lenne.
Gulácsi Galéria

Arról már nem is beszélek, milyen gyönyörűek lettek az ajtópanelek... beszéljen a kép. :-) Ez ugyan nem érzékelteti a hangzásjavulást, ami a mélyközepek hangjában bekövetkezett, de higgyétek el, az legalább olyan mértékű, mint az optikai... ;-)

2008: "Pimp my ride" light II.

A tervezett átalakítások a tavaly elindult irány logikus folytatását jelentik: komplett új hátsó lökhárító, csomagtérfedél lecsupaszítva: embléma le, zár le, rendszám a lökhárítóra, kopoltyú a jobb oldalra is, oldalsó díszlécek eltávolítva. Szóval határozottan "letisztított" külső. Ehhez jön még, hogy én látványos, dupla stadion oválos kipufogót szerettem volna, de Zsolti elég rendesen győzködött arról, hogy elegánsabb egy eldugott kipufogó, akkor is, ha Proex. :-) Gondolkodom. :-)
Opcióként még felmerült a Fiat Barchetta kilincsek beépítése :-), meglátjuk, Zsolti mire jut a témában. Mindenesetre a tervezett időpont július vége.

Persze a július vége az még jóindulattal is augusztus közepe volt, de különösebben nem idegesítettem magam - Zsoltiéknál megéri kivárni az eredményt. Ezúttal szabadabb kezet kaptak: nagyjából elmondtam az elképzeléseimet, ő meg időről időre küldött képeket a fejleményekről.
Az eredmény nagyjából megfelel a vártnak :-), minden szép és jó. A Barchetta kilincs ugyan nem valósult meg, de legalább egyforma lett a két ajtó (Zsolti felhív: "Tudtad, hogy nem egyforma a két oldalon a kilincs?" Én: "Ööö..."). A fent leírt átalakításokon felül még el lett tüntetve a motoros antenna is, bekerült helyette egy szélvédőantenna. Így még cleanebb a kocsi. :-)
Proex kipufogók
Clean look hátulról

A kipufogó el lett rejtve, a Proex cucc gyönyörűen szól, pedig csak a hátsó dob lett cserélve. Alaphangon semmi agresszivitás, de amikor kell, úgy dörmög, hogy öröm hallgatni. :-)

Szóval most már totálisan igaz az "Egykor Astrák voltunk..." képaláírás. Ez nem egy hétköznapi családi autó, hanem egy országúti ragadozó. :-) Persze otthon le kellett tennem a nagyesküt, hogy itt a vége, és nem építem tovább. :-) De per pillanat nincs is ilyen terv, köszönöm uraim, ilyen lovat akartam. :-)))
Clean look elölről

Jövőre azért jön még a tetőfelújítás...

A cikk utoljára frissítve: 2008.09.

Opel Astra kabrió hifi átépítés (2007.11.)

A második csomagtartó installal alapvetően esztétikai problémáim voltak: sokkal hülyébben nézett ki, mint számítottam rá, és ehhez képest nem ...

Tovább a cikkhez

 

Három nap egy 206cc társaságában (2006.01.)

Régi álmomat sikerült valóra váltani egy kis kabrióbérléssel. Utoljára 1995-ben vezettem nyitott autót, és annak ellenére, hogy akkor egy jó ...

Tovább a cikkhez

 

Opel Astra kabrió hifi átépítés (2007.08.)

A kabrióban ugyan elég jól szólt a zene, de sajnos az "elég" az nem mindig elég. :-) Gyönyörűek a magasak, cserébe a mélyközepek nem tudják hozni ...

Tovább a cikkhez

 

G Astra hangrendszer (2006.01.)

A Skodát követő második lépcső egy Opel "G" Astra. Persze ebbe már komolyabb hifit szerettünk volna, úgyhogy irány a budakalászi autóhifis srác, ...

Tovább a cikkhez

 

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.03.03.