heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Mélyláda Suzuki Sport Ignis csomagtartóba

Autóhifi téma
Felicia ajtópanel (2006.10.)
Futurisztikus középkonzol (2018.06.)
Hifibeépítés G Astra kabrióba (2011.08.)
Internetet az autóba! (2015.09.)
Internet beépítés G Astra kabrióba (2015.09.)
Mélyláda FAQ (2006.01.)
Peugeot 306 első szett (2006.01.)
Rockford Fosgate mélyláda (2021.10.)
SAL dupla mélyláda (2018.10.)
Skoda autóhifi (2006.01.)
Személyiségteszt (2006.01.)
Zene F Astrában (2006.01.)
Zene G Astra kabrióba (2011.06.)
Zene G Astrában (2006.01.)
Zene kabrióba (2007.02.)
Zene kabrióba II (2007.08.)
Zene kabrióba III (2007.11.)

Kezdjük a nehézségekkel: az Ignis csomagtartója visszafogottan fogalmazva is baromi kicsi. Egy nettó 30 liter körüli reflexláda kitölti közel a rendelkezésre álló hely felét, így pontosan oda kell figyelni a méretezésre. A választott hangszóró a kiadódó paraméter kategória: a kabrióból kijött Raveland AXX-1010 köré épült a doboz.

Miután elölről az ülés határolja a ládát, hátulról a csomagtérajtó, felülről meg a kalaptartó, keresztben álló mélyhangszóró mellett döntöttünk. A zsúfoltságot tovább csökkentendő, "rendes" cső helyett a láda faanyagát használtuk a reflexcső kialakítására.
Ignis mélyláda
Még a fúrás-faragás megkezdése előtt megnéztük, hogy fog összeállni az egész.
A láda a szokásosnál lényegesen gyorsabban készült: alig négy óra alatt túl voltunk a famunka 90%-án , annak ellenére, hogy ezúttal is sikerült méretezési hibát vétenem... :-( A letölthető tervrajz már a javított változatot tartalmazza.
Csillapítással nem bajlódtunk :-), és a hangszóró járatásával sem kellett, járt az már eleget a kabrióban. Minden állítgatás nélkül simán behajítottam feleségem autójába kipróbálni.
Az eredmény nem is rossz. Rögtön érződik, hogy a kabrióban a dupla reflexládában messze túl kicsi térfogat jutott a hangszóróknak. Így, hogy jut neki elég liter, jóval mélyebbre lemegy. Pontos beállításokkal valószínűleg még lehetne fokozni a vesemasszázst, de ezt elég a végleges helyén beállítani.
A kérdéses Ignis-ről azt kell tudni, hogy Vado csinált bele szép ajtópaneleket, amikben egy Hertz 16-os szett zenél. A panelek hátrafelé zártak, így nagyon kicsi a mögöttük levő térfogat: az első szettből semmi (de tényleg semmi) mély nem jön. Az alsó határfrekvencia a teszt CD meg a fülünk szerint 100 Hz fölött van! A feladat tehát nem egyszerű.
A képen láthatóak még az Ignis eredeti gyári ajtóhangszórói... :-)
Íme a láda a végleges helyén. Ha a formával bűvészkedtünk volna, és kikerüljük a hátfal ívét, akkor lehetett volna jobbra vinni még pár centivel, de nem biztos, hogy megérte volna. A láda jobb oldala mellett így keletkezett egy kis pakolórekesz.
Na és akkor a hangról. A keresztezési frekvenciát magasan kellett hagyni, most kb. 120 Hz körül lehet. Az átvitelben még így is van egy lyuk 100 és 200 Hz között, de a hiány nem zavaró. Azokon a mélyekben gazdag zenékben, amiket Vado hallgat, a láda remekül érzi magát (az Ignis csomagtérajtaja mondjuk kevésbé ;-)), és az eredmény igazán élvezetes.
Már csak a kárpitozás van hátra.

A cikk utoljára frissítve: 2007.07.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.04.06.