|
Kezdjük a nehézségekkel: az Ignis csomagtartója visszafogottan
fogalmazva is baromi kicsi. Egy nettó 30 liter körüli reflexláda kitölti közel
a rendelkezésre álló hely felét, így pontosan oda kell figyelni a méretezésre.
A választott hangszóró a kiadódó paraméter kategória: a kabrióból kijött
Raveland AXX-1010 köré épült a doboz.
Miután elölről az ülés határolja a ládát, hátulról a csomagtérajtó,
felülről meg a kalaptartó, keresztben álló mélyhangszóró mellett döntöttünk.
A zsúfoltságot tovább csökkentendő, "rendes" cső helyett a láda
faanyagát használtuk a reflexcső kialakítására. |
|
|
|
Még a fúrás-faragás megkezdése előtt megnéztük, hogy fog összeállni az
egész. |
A láda a szokásosnál lényegesen gyorsabban készült: alig négy óra alatt
túl voltunk a famunka 90%-án , annak ellenére, hogy ezúttal is sikerült
méretezési hibát vétenem... :-( A letölthető tervrajz már a javított változatot
tartalmazza. |
|
|
Csillapítással nem bajlódtunk :-), és a hangszóró járatásával sem
kellett, járt az már eleget a kabrióban. Minden állítgatás nélkül simán
behajítottam feleségem autójába kipróbálni.
Az eredmény nem is rossz. Rögtön érződik, hogy a kabrióban a dupla
reflexládában messze túl kicsi térfogat jutott a hangszóróknak. Így, hogy jut
neki elég liter, jóval mélyebbre lemegy. Pontos beállításokkal valószínűleg még
lehetne fokozni a vesemasszázst, de ezt elég a végleges helyén
beállítani. |
A kérdéses Ignis-ről azt kell tudni, hogy Vado csinált bele szép
ajtópaneleket, amikben egy Hertz 16-os szett zenél. A panelek hátrafelé zártak,
így nagyon kicsi a mögöttük levő térfogat: az első szettből semmi (de tényleg
semmi) mély nem jön. Az alsó határfrekvencia a teszt CD meg a fülünk szerint
100 Hz fölött van! A feladat tehát nem egyszerű.
A képen láthatóak még az Ignis eredeti gyári ajtóhangszórói... :-) |
|
|
Íme a láda a végleges helyén. Ha a formával bűvészkedtünk volna, és
kikerüljük a hátfal ívét, akkor lehetett volna jobbra vinni még pár centivel,
de nem biztos, hogy megérte volna. A láda jobb oldala mellett így keletkezett
egy kis pakolórekesz.
Na és akkor a hangról. A keresztezési frekvenciát magasan kellett hagyni, most
kb. 120 Hz körül lehet. Az átvitelben még így is van egy lyuk 100 és 200 Hz
között, de a hiány nem zavaró. Azokon a mélyekben gazdag zenékben, amiket Vado
hallgat, a láda remekül érzi magát (az Ignis csomagtérajtaja mondjuk kevésbé
;-)), és az eredmény igazán élvezetes.
Már csak a kárpitozás van hátra. |
A cikk utoljára frissítve: 2007.07.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|