heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Peugeot 306 első szett beépítés

Autóhifi téma
Felicia ajtópanel (2006.10.)
Futurisztikus középkonzol (2018.06.)
Hifibeépítés G Astra kabrióba (2011.08.)
Internetet az autóba! (2015.09.)
Internet beépítés G Astra kabrióba (2015.09.)
Mélyláda FAQ (2006.01.)
Mélyláda Sport Ignisbe (2007.07.)
Rockford Fosgate mélyláda (2021.10.)
SAL dupla mélyláda (2018.10.)
Skoda autóhifi (2006.01.)
Személyiségteszt (2006.01.)
Zene F Astrában (2006.01.)
Zene G Astra kabrióba (2011.06.)
Zene G Astrában (2006.01.)
Zene kabrióba (2007.02.)
Zene kabrióba II (2007.08.)
Zene kabrióba III (2007.11.)

Nagy Tomi barátom végre rászánta magát az első szett cserére az autóban. Pontosabban fogalmazva, egy első szett beépítésére a gyári hangszóró helyett, ami finoman szólva is úgy néz ki, mint amin átment az úthenger. :-)
A választás egy Spectron 16-os komponens szettre esett, a kalaptartón már volt egy pár 3 utas MacAudio (tudom, tudom ;-)). Kellően hideg szombati nap lévén, bele is vágtunk a munkába...

A problémát alapvetően a hangszóró mérete okozza: nemhogy a gyári rács kivágása kicsi neki, hanem még a gyári ajtókiemelés átmérője sem elég. Ennek bizony ajtópanel szaga van...
A leírtak egyébként elég jól működnek más típusra is, nem teljesen elvadult alakú ajtókárpitok esetében, és aránylag egyszerű munkával tetszetős eredményt lehet elérni.
Első lépésben kell csinálni egy kiemelőpanelt, ami kitölti a gyári rács helyét (mi 10 mm-es rétegelt lemezt használtunk, mert az volt kéznél). Ezt fogjuk majd a kárpithoz rögzíteni. A két furat rajta azon két gyári csavarhoz enged hozzáférést, amivel a kárpit az ajtóhoz van rögzítve.
Fontos! A hangszórónak való kivágást ne ezen az elemen csináljuk elsőnek, hanem a következőn.
Ezután alakítsuk ki az ajtópanel látható részét. Ennek a darabnak a formája követi az eredeti ajtópanelét, az anyag 19 mm MDF vagy pozdorja. Ezen mérjük ki pontosan a hangszóró helyét, vágjuk ki, majd átjelölve a vágás vonalát, egy valamivel kisebb koncentrikus kört vágjunk ki az előző pontban leírt darabból.
A jobb felfekvés érdekében a 306-nál a panelnek az autó hátulja felé néző végét meg kell egy kicsit reszelni az ajtó felőli oldalon, mert azon a részen a gyári panel már íves.
A két darab elkészülte után, ragasszuk össze őket. Ügyeljünk a pontos pozícionálásra, és lehetőleg rögzítsük a ragasztást a száradás idejére.
A megszáradt panelt kívülről borítsuk be mélyládákhoz használatos kárpittal. Az eredmény elég látványos, maradhatna is így, ha nem kéne végül az egésznek szólnia. :-)
A kárpitot ragasszuk be a külső darab élére, aztán hajtsuk vissza a külső panel belső lapjára is.
Az elkészült panelt hátulról csavarozzuk fel a kárpitra. Ha a csavarokat az eredeti rácstartó nyílásokon engedjük keresztül, nem kell megfúrni a műanyagot (a mögötte levő anyagot viszont nyilván át kell fúrni.
Az elkészült panelre csavarozzuk fel a hangszórót a rácstartó gyűrűvel, majd tegyük be a rácsot. Ha kellő odafigyeléssel dolgoztunk, a kinézet teljesen gyári. :-) És az egész megvan nem egészen egy nap alatt.
Ezekután helyükre kerültek a csipogók az A oszlopon. Némi kísérletezés után kb. abba a magasságba kerültek, ahol az én Astrámban vannak, a hallgató felé fordítva. A magasak teljesen jók így, csak kicsit sokan vannak :-), a keresztváltóban -3 dB-re állítottuk a szintjüket.

Konklúzió: a hangzás nagyon kellemes, de az első szett nem ad elég mélyet. Ehhez kissé hátra kell faderelni, hogy a MacAudio-k is hadd zenéljenek, ami viszont azonnal összedönti a színpadot. Akit ez nem zavar, vagy direkt szereti a "mindenhonnan szól" hangzást, annak bátran ajánlható ez a konfig. Tominak is tetszik (ez a lényeg :-)), de azért a legalább kísérlet kedvéért lehet, hogy bekerül egy passzív szubszűrő a hátsó hangszórók elé.

A cikk utoljára frissítve: 2006.01.

F Astra hangrendszer (2006.01.)

A harmadik fokozat az én Opel "F" Astrám. Időközben kellően túlképeztem :-) magam autóhifi témában, ezért most egy kicsit más konfiguráció ...

Tovább a cikkhez

 

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.04.06.