heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

F Astra hangrendszer

Autóhifi téma
Felicia ajtópanel (2006.10.)
Futurisztikus középkonzol (2018.06.)
Hifibeépítés G Astra kabrióba (2011.08.)
Internetet az autóba! (2015.09.)
Internet beépítés G Astra kabrióba (2015.09.)
Mélyláda FAQ (2006.01.)
Mélyláda Sport Ignisbe (2007.07.)
Peugeot 306 első szett (2006.01.)
Rockford Fosgate mélyláda (2021.10.)
SAL dupla mélyláda (2018.10.)
Skoda autóhifi (2006.01.)
Személyiségteszt (2006.01.)
Zene G Astra kabrióba (2011.06.)
Zene G Astrában (2006.01.)
Zene kabrióba (2007.02.)
Zene kabrióba II (2007.08.)
Zene kabrióba III (2007.11.)
A harmadik fokozat az én Opel "F" Astrám. Időközben kellően túlképeztem :-) magam autóhifi témában, ezért most egy kicsit más konfiguráció mellett döntöttem, amit első lépésben a Piton Car Audio segítségével sikerült megvalósítani.
Egy év elteltével került sor az első upgrade-re, ami konkrétan az első szett cseréjét illetve egy "rendes" beépítést jelent. A gyönyörű kivitelezés a New Duett Kft. munkája.
Piton Car Audio
New Duett Kft.
A fejegység itt egy Alpine CD-s rádió, az első ajtókba Audiobank 13 cm-es szett lett beépítve (nem fért be a 16 cm-es).
Autóhifis írásművek alapján úgy döntöttem, hogy a hátsó ajtóba nem kerül hangszóró (színpadkép és egyéb varázsszavak... ;-)).
Az erősítő ezúttal is Audiobank, de itt az A43x, ami egy kicsit ütősebb. :-)
Alpine honlap
Audiobank honlap
A csomagtartóban ismét saját építésű mélyláda rezegteti a kasznit. Ezúttal egy Magnat Xecutor 1200 mélynyomóra esett a választás. Láda: zárt, kb. 35-36 liter nettó, szigorúan az Astra csomagtartójához méretezve, nyilván hídban hajtva.
Első kísérletek: az eleje nagyon tiszta, bár "kicsit" sok a magas, a hátulja enyhén szólva siralmas. A mélyláda külön életet él, másodperces késleltetéssel követi az elejét, a hang szétfolyik, teljesen kontrollálatlan, gyakorlatilag hallgathatatlan. A sírás kerülgetett. :-(((
Magnat honlap
A hangszóró adatai egyébként: Fs/Qts/Vas: 29 Hz/0.58/58 L. Ennek alapján - tankönyv szerint - kb. 120 L az ideális ládaméret a lineáris átvitelhez. Na, nekem volt kb. nettó 35-37 liternyi hely, ez - zárt doboz lévén - elvileg alig 1 dB körüli kiemelést eredményez a karakterisztikán, tehát nem kellene, hogy zavaró legyen.
Egyéb lehetőségek hiányában a következő kísérleteket terveztem a láda feljavítására:
(1) bélés kiszedése a ládából,
(2) láda megtömése még jobban (ettől ugye felfele mászik az alsó határfreki, és 50 Hz körül még jobban kiemel a láda), és
(3) a láda átalakítása reflexládává, ami már a worst case megoldás.;-)
Hát, (2)-ig jutottam. Rongyokkal :-) alaposan kitömve a ládát (saccra jó 25-28 literre lenyomva a térfogatot), nagyságrendeket javult a hang. Az egyik kísérletnél sikerült "túltömni" a ládát, az alsó határfreki érezhetően elindult felfelé, úgyhogy ki kellett szedni belőle. Most viszont kellemesen szól, 20 Hz és 100 Hz között földrengés van az autóban :-) (hangszórórácsok, kilométeróra és hátsó rendszámtábla még zenélnek, de ezt majd kijavítom).
Ennyit a képletek szerinti ládaméretezésről. :-( A teszt CD alapján már csak a 8 kHz környéke a gáz, itt nem sikerült annyit nyomni a magason (TREBLE mínusz végállásban sem), hogy ne emeljen ki egy kicsit.
Mintegy 7-8 órányi hangolás után elérkeztem arra a pontra, hogy most már tetszik. :-)
Felhívnám még a figyelmet a szépen megcsinált padlólemezre... ;-) Süllyesztett hely az izzókészletnek, ahogy illik... :-)
A csomagtartó azóta még alakult egy kicsit, mivel a gyári belső világítás nem volt a helyzet magaslatán, már azelőtt sem, hogy eltűnt volna a mélyláda mögött... :-/ Ezért muszáj volt némi háttérfényt varázsolni az autóba. Ehhez bütyköltem két kis védődeszkát, amik kétoldalról közrefogják az erősítőt, és mellesleg a belső oldalukon tartják a hangulatvilágítást adó... pótféklámpákat. :-) Hát egy stadiont nem lehet bevilágítani vele, de azért hangulatos...

Upgrade DLS első szettre

Az Audiobank szettet (ami következő életében PC hangszóróként működik tovább), egy DLS R6A szett váltotta fel, miután ez egy autóhifi körökben ismert és elismert hangszóró, és már több autót is hallottam ilyen szettel nagyon szépen szólni.
DLS honlap
EAR az R6A szettről
A DLS R6A egyetlen hátránya a mérete: ahhoz, hogy beférjen az Astra ajtajába, nem kis ajtópanelt kellett építeni, mint azt a kép is mutatja. Persze sor került az ajtók "kötelező" merevítésére is. Nos, ami a hangzást illeti... hát az számomra tényleg "reference". Még nagyon sokat kell csiszolni a fülemet, hogy hibát találjak benne. Újabb dicséret a Duett Kft.-nek: úgy beállították a hangzást, hogy hozzá se mertem nyúlni... :-)
Persze mit ér a mélyközép egy rendes(en beépített) magas nélkül. Mint a mellékelt kép is mutatja, ezen a ponton sem kell szégyenkezni. A teljes A oszlop fekete hangszóróselyemmel lett borítva, és amit a kép nem mutat igazán, nagyon jól néz ki a szövet szerkezete, ahogy "térhálót" képez az oszlopon. No és ami a legfontosabb: elég jól is szól...

A cikk utoljára frissítve: 2006.01.

PC speaker autóhangszóróból (2006.01.)

Miután az autómban átalakult a hifirendszer, itt volt a remek alkalom, hogy ismét hangdobozt építhessek, ezúttal szüleim részére, PC ...

Tovább a cikkhez

 

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.03.03.