|
 |
Becky |
|
Wolkens ajánlója
Valamiért nagyon bírom a véres bosszúfilmeket, és ahogy múltkor a Freaky
a testcserés vígjátékokat csavarta ki, úgy teszi ezt most a Becky ezzel a
műfajjal.
A címszereplő 13 éves Beckynek (Lulu Wilson hátborzongatóan azonosul
a szereppel) kifejezetten rossz napja van. Még nem tette túl magát édesanyja
egy évvel korábbi halálán, ellentétben apjával, aki pont ma mutatja be az új
menyasszonyát, helyszínül a család nyaralóját választva. Mintha ez nem lenne
elég, még megjelenik négy szökött, mindenre elszánt fegyenc (az általában cuki
szerepeket játszó Kevin James ezúttal hibátlan főgonosz), akiknek rejtélyes
okokból pont ugyanebben a házban kell tanyát vernie. És eljön az a pont, amikor
Becky agyában megpattan valami, és úgy dönt, ez a négy gazfickó bizony nem
hagyja el az ingatlan területét élve.
Rendesen patakvér szeletős horror, kifejezetten erős idegzetűeknek és
gyomrúaknak, de az igazság az, hogy valójában ügyes vágásokkal és ravaszul
megválasztott kameraszögekkel hiteti el a nézővel, hogy látja is az öldöklés
részleteit. Ehhez jön még a remek feszültségépítés - az eredmény egy
emlékezetes darab, de hangsúlyozottan csak a stílus kedvelőinek.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Házassági történet |
|
Raf ajánlója
Karcsi egy feltörekvő, újhullámos színházi rendező, aki leszerződteti egy
pikáns vígjátékban nem túl nagy karriert befutott Nikolt a társulatához,
szerelembe esnek, gyermeket nemzenek (Henrik). A kölyök nyolc éves korára
kapcsolatuk megromlik/kihűl, és közös megegyezéssel, mindent megbeszélve úgy
döntenek, békében, mindent megbeszélve külön- és elválnak, közös gyermekük
jólétét szeme előtt tartva.
A film körülbelül itt kapcsolódik be a történetbe, egy családterapeutánál ülnek
és fel kéne olvasniuk az egymásról írt levelet. Nikol úgy dönt, nem olvassa fel
(annak ellenére, hogy Karcsi az övét felolvasta). Annak ellenére, hogy békés
megegyezésről volt szó, Nikol elmegy egy híres (vagy inkább hírhedt) válóperes
ügyvédhez, Nórához, s innentől eszkalálódik a helyzet, minden téren.
Nem egyszerű film a Marriage Story - részemről a drámák Eden Lake-je lett: egy
kiváló film (a maga nemében is), de nem tudnám még egyszer megnézni, annyira
felkavaró volt. Persze, ebben biztosan benne van a lockdown meg minden IS, de
igen, ez egy felkavaró film kiváló alakításokkal (nem tudnék senkit sem
mondani, akinek az alakítása kívánnivalót hagyott volna maga után) egy olyan
témáról, ami mostanában a lezárások miatt még előtérbe is kerülhet/fog kerülni
szerte a nagyvilágban.
Egy kis adalék mielőtt megnézed: Nóra egy valódi ügyvédnőről lett mintázva,
olyannyira, hogy konkrétan az irodáiban is forgattak. Nikol édesanyja meg azért
lehet ismerős, mert ő volt a légikísérő az Airplane-ben.
Nézd meg, mindenképpen érdemes.
Kapcsolódó ajánlók
 |
2012 |
|
Wolkens ajánlója
Ami késik, nem múlik: a 2012 idén lesz 12 éves, és csak most jutottam el
a megnézésig. A mérleg egyik serpenyőjében az, hogy anno mindenki utálta, a
másik serpenyőjében meg hogy két és fél óra alatt nagyon sokat lehet tekerni az
elliptikus tréneren vagy a szobabiciklin, ízlés szerint. :-) Ez a B kategóriás
filmek sorsa.
Pedig a 2012 nem B kategóriásnak készült: a maják által megjósolt (és elmaradt)
világvégét epikus képekben elmesélő mozi kifejezetten nagy vászon után kiált,
és a szereplőgárda is rendesen meg van szórva ismert nevekkel: többek között
John Cusack, Thandie Newton és Woody Harrelson is tiszteletét teszi, és ők
azért értenek a színészethez. A látványvilág a bő egy évtizeddel ezelőtti
szinthez mérve teljesen rendben van... szóval nem nehéz kitalálni, hogy az a
fránya forgatókönyv a bűnös már megint. Roland Emmerich keze nyoma nyilvánvaló,
és sajnos ez a Függetlenség napjával közös motívumokat jelent, azt pedig a
valaha látott legrosszabb filmek között tartom nyilván. A totális
logikátlanságig túltolt pátosz, fizikai baromságok már a negyedik (!) percben,
gyereknevelés a végzetes katasztrófa előtti utolsó pillanatokban, ahelyett,
hogy az elhárításon dolgoznék - na ezek nem kellettek volna, és akkor talán nem
bukik akkorát a film anno. Egy mozijegy árát nem tényleg éri meg, de edzéshez
tökéletes unaloműző.
 |
Az ismeretlen Drakula |
|
Wolkens ajánlója
Ebben a változatban az erdélyi Drakula (Luke Evans) önként választja a
vámpírlétet, hogy természetfeletti képességekkel felvértezve megvédelmezhesse
népét a török megszállástól. Ahogy mondani szokták, "pedig jó ötletnek tűnt",
de nyilván végül semmi nem a tervek szerint alakul, bármennyire is uralja a
herceg a sötétség erőit.
Nem horror, inkább sötét fantasy, és abból sem egy lélegzetelállító
darab. A látványvilága viszont tetszetős, és Luke Evans is szépen megbirkózik a
szereppel. Bónusz: Dominic Cooper, mint tenyérbemászóan seggfej török szultán.
 |
Lupin 1. rész |
|
Wolkens ajánlója
Az "1. rész" elég béna hivatalos megjelölés, a "fél 1. évad" pontosabb
lenne. Öt, egyenként nagyjából háromnegyed órás epizódról van szó, amiben
Assane (Omar Sy-ra mintha ráöntötték volna a szerepet) kedvenc könyvsorozata
hősének, Arsene Lupinnak, a mestertolvajnak a nyomdokain haladva követ el
ravasznál ravaszabb (pofátlanabbnál pofátlanabb :-)) betöréseket és lopásokat
Párizsban.
A motivációja viszont egy másodpercig sem a pénz: afrikai bevándorló
apja öngyilkossága 25 éve nem hagyja nyugodni, és ezek az akciók csak azt a
célt szolgálják, hogy végre kiderülhessen az igazság. Hamar kiderül, hogy az
egész történet még a véltnél is sokkal zűrzavarosabb, tele átverésekkel,
korrupcióval, hazugsággal. Az események végig fenntartják a feszültséget, de
sajnos az ötödik rész, izé, epizód végén lezárás helyett, egy vödör klisével
nyakon öntve, a levegőben lógva marad a néző - és várhat a folytatásra
bizonytalan ideig. :-(
 |
Asphalt burning |
|
Wolkens ajánlója
Norvég átmenet a német Manta, Manta és az amerikai Halálos iramban között. Na,
olyan is. :-)
Raf ajánlója
Decemberben jött a hír a netflix háza tájáról, hogy ráfekszenek (megint) a
filmekre (is), meg akarnak szórni minket a pandémia idején tartalommal. Az
Aszfaltégetés pont egy ilyen film - addig a pillanatig csak, amíg a főcím be
nem köszönt. Ugyanis, kérem alássan, ez a film a HARMADIK része a Borning
(áthúzott ó-val)-szériának. Ami amúgy több alkalommal ki is derül, mert
hirtelen feltűnnek bosszúszomjas karakterek, akik ismerik a főhősünket,
megtörtént, de az átlag netflix-felhasználó számára ismeretlen eseményekre
reflektálnak. Mondanám, hogy "szép munka volt" - de nem, ez nem az.
Amúgy a film nem rossz, vannak benne poénok, mondjuk az uszályos jelenetnél a
CD Projekt Red grafikusai sírtak kínjukban, ez tuti, olyan borzalmas volt a
"CGI", de összességében egy unalmas délutánt fel tud dobni a film - csak sajnos
az első két részt sehol nem találtam kölcsönzőben, pedig a netes kritikák
alapján jók (vagy legalábbis ennél jobbak - insert Leonardo di Caprio meme from
Django unchained here).
 |
12 gifts of Christmas |
|
Wolkens ajánlója
Anna (Katrina Law) egy áttörésre váró, kedves fiatal festőnő, aki, hogy a
számláit is fizetni tudja, elvállalja, hogy elintézi mások karácsonyi
bevásárlását. Első ügyfele a munkamániás, ám mostanában kihívásokkal küszködő
reklámmenedzser, a jóképű Marc (Aaron O'Connell). A munkakapcsolat a kezdeti
döccenők után egyre jobban működik.
De vajon rájön-e Marc, hogy Anna tehetsége nem merül ki az ajándékok
jó érzékkel történő kiválasztásában? És vajon Annának sikerül-e kilépni ebből a
szerepből és megvetni a lábát a művészvilágban? És vajon megmarad-e kettejük
kapcsolata a hivatalos szinten?
Karácsonyi film, lehet tippelni. :-)
 |
Final girl |
|
Wolkens ajánlója
Árván maradt kislány profi gyilkos kiképzést kap: az alapötlet alapján
nem számítottam erős filmre, és nem is kaptam. Az utóérzet az, hogy valaki
nagyon
akart egy filmet, amiben Abigail Breslin (Zombieland 1-2) kemény
csajt játszhat.
Az eredmény, néhány részlettől eltekintve, meglehetősen sablonos és
kiszámítható. Mindennek a tetejébe hősnőnk sem alakít valami nagyot, a fő
rosszfiú szerepében Alexander Ludwig simán lejátssza a vászonról.
 |
The Mandalorian második évad |
|
Wolkens ajánlója
A második évad ugyanonnan folytatja, ahol az első abbahagyta: hősünk a
hóna alatt baby Yodával folyamatosan menekül, és egyre zűrösebb szituációkba
keveredik, egyre nehézsúlyúbb ellenfelekkel kerül szembe. Szerencsére a büdzsé
is arányosan emelkedett: a látványvilág már a nyitó epizódban is elképesztő -
pontosabban itt igazán elképesztő. A többi rész is meggyőző, de azt a szintet
nem tudja megismételni.
Ezt leszámítva ez a széria ugyanolyan, mint az első, mégsem sikerül
megunni. Az egyes részek önmagukban is érdekes szereplőket vonultatnak fel és
izgalmas történeteket mesélnek el. Az egyetlen lényeges eltérés, hogy az
előzőleg írt
"megszabadulva az összes fénykardozósditól, a kilenc
sorszámozott rész minden központi karakterétől"
félmondat itt már nem állja
meg a helyét, de nem szeretnék semmilyen poént előre lelőni - menjetek és
nézzétek meg magatok. :-)
Kapcsolódó ajánlók
 |
A keresztrejtvény-gyilkosságok |
|
Wolkens ajánlója
igazából három filmről van szó, amik lazán kapcsolódnak, de ha akarom,
sorozatként is értelmezhetők: Plusz egy hulla, Halálos lánykérés, Halálos
varázslat (ebben a sorrendben). Az alapszituáció szerint Tess (Lacey Chabert
nagyon aranyos), aki egy new york-i újság keresztrejtvény-szerkesztője,
mindenhol megfejtendő rejtélyeket meg gyanús dolgokat lát, és így botcsinálta
detektívként állandóan a gyilkossági nyomozó Logan (Brennan Elliott színészi
kvalitásait még csiszolni kell) útjába keveredik.
A rendőr eleinte persze nem veszi komolyan a nőt, ahogy először amaz
is csak egy öntelt hivatalnokot lát a pasiban. Aztán természetesen felszínre
kerülnek a belső értékek, satöbbi, satöbbi :-) , és ketten együtt mindenféle
kacifántos bűnügyeket oldanak meg.
A Miss Fisher’s murder mysteries hatása letagadhatatlan, de legalábbis a
felállás nagyon hasonló (az erős, független nő és az erős, a múltban egy’s mást
megélt férfi párosa, egymás tiszteletének fokozatos elnyerése, az egyre
hatékonyabb együttműködés egy az egyben ugyanaz), és bár a
Keresztrejtvény-gyilkosságok karakterei sokkal kevésbé kidolgozottak, mint az
említett ausztrál sorozat esetében, a megoldandó bűnügyekről ez szerencsére nem
mondható el. Az egyenként 80 perces epizódok/filmek mind izgalmas, fordulatos
ügyekről szólnak, a forgatókönyvírók gondosan ügyeltek arra, hogy az utolsó
pillanatig rejtve maradjon a tettes személye. Közel sem annyira feszült vagy
nyomasztó, mint az előd (és a flört vonal sem igazán szikrázik), de az
érdeklődést végig fenntartja.
Végigolvasva a fentieket, úgy tűnhet, hogy egy gyengébb szériáról van szó, de
erről szó sincs, csak arról, hogy a MFMM színvonalához elég nehéz felnőni. :-)
Ha valaki ettől el tud vonatkoztatni, igazán remekül szórakozhat, a
Keresztrejtvény-gyilkosságok jól indít, és utána sem veszít a
minőségéből.
Kapcsolódó ajánlók
 |
A légiutaskísérő első évad |
|
Raf ajánlója
Cassie egy stewardess, bocsánat, légiutaskísérő aki egy bangkoki (miért és
mikor vették ki a "c"-t/cserélték a város nevéből, azt nem tudom) járaton az
első osztályon összemelegedik, bocsánat, összeheterózik egy fickóval,
átbulizzák az éjszakát (van imitált szex és klasszikus L-alakú takaró is), s
reggel a néni ébredés után eszmél rá, hogy bizony a ONS-ét valaki eltette láb
alól, s neki nem sok emléke van az éjszakáról, csak bevillanó képek. Na meg egy
hulla.
Annak rendje és módja (???????) szerint Cassandra kitakart, kicsit
álcázza magát és egy kis túlzással "mintha mi sem történt volna"-alapon
hazarepül. Persze semmi sem olyan egyszerű, ugyanis a stewie-nak hirtelen a
lelki szemei előtt megjelenik az áldozat és komoly diskurzusokat folytatnak,
miközben az FBI is érdeklődik Cassie után, és még mintha valaki nyomozna is
utána. Természetesen (????) Kasszandra nem olyan alkoholista fából lett
faragva, hogy bármit/mindent a rend éber őreire bízzon vagy segítsen nekik,
ezért saját lábszőrére nyomozni kezd.
Nem egyszerű megítélni a sorozatot, mert az alapötlet nem rossz (még ha nem is
egyedi, ugye Harry Hole?!), de a megvalósítás, ott már vannak hibák, sőt.
Egyrészt Kéli Kukkoló már a TBBT-ben is megmutatta, hogy nem jó színész, itt
sem igazán jó, se hiteles vagy bármi (ha úgy nézzük konkrétan producerként
megvette magának a szerepet), másrészt az elején kreatívan és előszeretettel
alkalmazott split screenes jelenetek később is megmaradnak, de egy idő után
semmi lényegi szerepük nincsen, csak megszokásból van, és inkább zavaró, mint
bármi más pozitívum. Azt már meg sem merem említeni, hogy az egyik történetszál
semmi más célt nem szolgál, mint hogy a végén legyen egy deus ex
machina-féleség.
Összességében egy kreatív alapötletből jól megvalósított sorozat - az első két
részben, de utána leül az egész, szerintem 2 résszel kevesebb is bőven elég/sok
lett volna, Kancsi Kukkancs csak van, de nem színésznő, és a nagy függőséges
reveláció meg, hát, maradjunk annyiban, hogy drámainak szánt jelenete is volt
inkább szánalmas, mint drámai. Jó, az is igaz, hogy én kb a harmadik résztől
már annak drukkoltam, hogy a sorozat végére legkésőbb Cassandra murdálódjon
meg, annyira idegesített, kicsit sem tudtam vele se szimpatizálni, se
semmi.
Egy esélyt érdemes (talán) adni neki, max miközben a háttérben megy átbújod a
napi híreket.
 |
The Mandalorian első évad |
|
Wolkens ajánlója
A Star Wars széria úgy bukdácsolt az elmúlt jópár évben, mint egy tűsarkú
cipős szupermodell a Dagobah mocsaraiban, és ezen nagyjából csak az tudott
segíteni, ha ledobta a lábbelit (naná, hogy a Zsivány egyes-re gondolok).
Szóval kellett már ide valami új, de nagyon.
És akkor a Mandalorian jött, látott és győzött. Megszabadulva az
összes fénykardozósditól, a kilenc sorszámozott rész minden központi
karakterétől, a kötelező megalomán fegyverektől, egy okos - és ennek
velejárójaként magányos - fejvadászt állított a félig western, félig
keresztül-kasul átutazom a fél galaxist történet középpontjába. A férfi a
tökéletes egyszemélyes végrehajtó gépezet: felveszi a küldetést, begyűjti és
leszállítja a célszemélyt, bezsebeli a jutalmat és kezdi az egészet elölről,
hideg fejjel, céltudatosan, érzelemmentesen. Egészen addig a pillanatig, amikor
kiderül, hogy az irreálisan magas vérdíj mögött az aktuális célszemély egy
aprócska, ártatlan, ráncos, zöld lény, hosszú fülekkel és nagy barna szemekkel
- aki nem tudja, hogy baby Yodáról van szó, az valószínűleg arról sem értesült,
hogy Nagy-Britannia Brexit-népszavazást tartott, hogy kilépjenek-e az EU-ból.
Szóval hősünk ezúttal szembemegy a saját és a fejvadász céh elveivel, a jutalma
természetesen a folyamatos menekülés, és a túlélés érdekében zűrösnél zűrösebb
küldetések bevállalása.
A történet lazán kapcsolódó epizódokból épül fel, és nem lehet nem szeretni.
Baby Yoda (aki nem Yoda, tudom :-)) minden felbukkanásakor túlvezérli a
cukiságmérőt. Pedro Pascal a főszerepben gyakorlatilag végig (egy nagyon vagány
:-)) sisakban játszik - ahogy Hugo Weavingnek a V mint Vendetta álarcos
hőseként, neki is pusztán a testbeszéd áll rendelkezésére, hogy érzelmeket és
hangulatokat fejezzen ki, és azt kell mondjam, hibátlanul csinálja, nem tolja
túl. A mellékszereplők is korrekt alakítást nyújtanak, a látványvilág rendben
van, és természetesen folyamatosan hangzanak el utalások a mozifilmekre, meg
egy csomó helyszín is visszaköszön - a széria megalkotója, Jon Favreau igazán
szívvel-lélekkel nyúlt a témához, és nem csak mentette a menthetőt, amit itt
letett az asztalra, az annál sokkal több.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Guns Akimbo |
|
Raf ajánlója
Ez nem az a film, amiben Harry Potter egy svájcibicska hullát játszik, hanem az
a film, amiben Harry Potter kezeire két pisztolyt erősítenek 50-50 tölténnyel,
és egy netes reality show-ban kellene megölnie egy pszichopata nőt (Samara
Weaving, még mindig Hugo Weaving unokahúga), aki már többször nyert a
"játékban" és ez lenne az utolsó kör számára.
Természetesen Miles-nak (Harry Potter) nincsen egyszerű dolga,
hiszen egyrészt nem ért a fegyverekhez, másrészt ő csak egy trollelenes troll,
aki vegán. Dehát, ha egy-egy pisztoly van az ember kezéhez (kezére?) rögzítve
(alaposan, csavarokkal. IS) nem olyan egyszerű ám sem egy sima hétköznapi
cselekedet, sem a feltűnésmentesen létezés majd menekülés. Főleg, hogy Nix is
üldözi, ő pedig nemcsak pszichopata, de, mint fentebb említettem is, eléggé
profi.
Összességében nagyon szórakoztató a film, van nem egy sírva szakadós poén
(például az elszúrt péntek estével kapcsolatos, majd nem sokkal később annak
folytatása), társadalomkritika (vastagon) és jó színészi alakítás is (SW hozza
a szokásost jól, HP is igen jó) - és van benne popkult utalás éppen úgy, mint
önreflexió.
Ne hagyd ki, jó szórakozás!
 |
Grounded for Christmas (Karácsonyra összezárva) |
|
Wolkens ajánlója
Kamu pasit viszek haza a családomhoz, mert képtelen vagyok szembenézni az
exemmel - szintén nem először látjuk a sztorit. A film a szokásos egyszernézős,
eleve nem mozivászonra készült színvonalat hozza, aki nem vár többet, és nem
akad fent a kisebb logikai bakikon, az még akár kellemesen is szórakozhat rajta.
Mindenki más meg bányássza elő az ezeréves Lagzi-randi DVD-t, ebben a
kategóriában fényévekkel jobb.
 |
Before I fall (Mielőtt elmegyek) |
|
Wolkens ajánlója
Meghalok, majd folyamatosan újraélem a halálom napját, amíg rá nem jövök,
hogy miért - pont ugyanezt láttuk a Boldog halálnapot! című vígjátékban is. A
két film ráadásul ugyanabban az évben készült, a különbség leginkább a témához
való hozzáállásban, és az eredményül kapott másfél óra élvezhetőségében
van.
A BH! vígjáték, és kifejezetten jól megcsinált vígjáték, remekül
működő karakterfejlődéssel, ügyesen adagolt érzelmekkel, parádés alakítással a
főszerepben - a Before I fall meg egyik sem ezek közül. A főhős Sam szerepében
az egyébként nagyon tehetséges Zoey Deutch lényegében nem csinál mást, csak
egyre szomorúbb arccal éli végig újra és újra ugyanazt a napot, a
személyiségváltozásai nem igazán hitelesek - mondjuk ezt inkább a
forgatókönyvnek tudom be - , az események lassan csordogálnak, úgy nagyjából az
egész filmben nem sok minden történik a kötelező fordulatokon kívül. Így aztán
a végeredmény is sokkal kevésbé katartikus - egyszerűen csak örülünk, hogy
végre végetértek Sam szenvedései.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Freaky |
|
Wolkens ajánlója
A testcserés filmek akkor működnek jól, ha két homlokegyenest ellenkező
személyiség kapja meg a másik testét. Dacos kamaszlány és pszichológus anyuka
(Nem férek a bőrödbe), egymást ki nem álló szomszéd jókislány és rosszfiú
(Lelkes testcsere), mind vicces konfliktusokra ad lehetőséget.
A Freaky kimaxolja a szituációban rejlő potenciált: egy elvetemült,
tagbaszakadt, megállíthatatlan, középkorú sorozatgyilkos pasi (Vince Vaughn) és
aktuális kiszemelt áldozata, a félénk, szőke, karcsú tinilány, Millie (Kathryn
Newton) ébred egy ősi átok következtében egymás testében. Ráadásul a műfaj
ezúttal vígjáték helyett rendesen véres (!!!) horror-vígjáték, válogatottan
látványos gyilkolászásokkal, a 80-as évek VHS horror korszakát megidéző és arra
konkrétan kikacsintó stílusban. Ez némiképp leszűkíti a célközönséget (aki
megnézi az előzetest, kaphat némi segítséget annak eldöntéséhez, akarja-e látni
a darabot ;-)), ami azért kár, mert a helyzetkomikum és különösen a két
főszereplő alakítása igazán meggyőző. Térdet csapkodva röhögős, ahogy Vince
Vaughn borostás arccal, keszekusza hajjal, szakadt pólóban tökéletesen hozza a
szőkecica gesztusokat, épp hogy csak a szempilláját nem rebegteti, cserébe
Kathryn Newton olyan gyilkos tekinteteket meg vérszomjas arcokat produkál, hogy
az áldozatok helyében én már attól szívrohamot kapnék. Egyetlen apróság rontja
a bűnös élvezeteket: nem igazán tudjuk eldönteni, hogy sorozatgyilkosunk végül
is gyengeelméjű vagy ellenkezőleg, gonosz zseni. A viselkedése és a reakciói
alapján... izé, pontosabban a forgatókönyvi szituációnak megfelelően hol az
egyik tűnik igaznak, hol a másik. Ezt még kicsit kellett volna csiszolni, de
ennél nagyobb bajunk ne legyen. :-)
Raf ajánlója
Valahogy az utóbbi években felhagytak a slasherekkel (mondjuk úgy igazán nem
is kéne csodálkozni rajta, ilyen Wrong turn 6 (!!!) és hasonló végtelen,
rissz-rossz és teljességgel nélkülözhető és felejthető folytatások után/miatt),
bár úgy tűnik, néha csinálnak igényes és megnézendő filmeket a zsánerből
(Halloween, rád nézek most éppen). Ami a slashereknél is ritkább mostanság, az
a slasher/vígjáték (lásd még: belezős-felezős-röhögős) kombó (nem, a Happy
Death Day nem kaszabolós, de cserébe vicces eléggé; mindkettő - viszont jó
példa talán a Babysitter 1 és kicsit a 2). Szerencsére jött a Freaky és
betöltötte az űrt.
Jó, nem kertelek, összességében nem egy remekmű a film (mondjuk az ilyenek
ritkán azok), megbicsaklik kicsit a közepén (megszűnik slashernek lenni és
tinivígjáték lesz - ami nem feltétlenül baj, de erre még később
visszatérek).
Hogy miért érdemes megnézni a filmet rajongóknak mindenképpen, és másoknak is?
Vince Vaughn alakítása miatt. Ugyanis amit ez a 196 centis fickó alakít
tinédzser lányként, az egyszerűen hihetetlen! A mozgás, a manírok, a
gesztikulálása, a minden! Jó, és 1-2 gyilkolásos rész is eléggé kreatív (lásd
még: teniszütő), és sok-sok kikacsintás, utalás van a zsánerre, amihez nem is
feltétlenül kell vérprofinak/sasszeműnek lenni.
Én azt mondom, rajongóknak kötelező, mindenki másnak ajánlott, max az öléseknél
eltakarod a szemed.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Home for Christmas (Új barát karácsonyra) második évad |
|
Wolkens ajánlója
Az új évben Johanne élete átmenetileg rendeződik, végre van pasija, de
aztán gyorsan kiderül, hogy azért nem minden fenékig tejfel. Konfliktus
konfliktust követ, és úgy tűnik, nem csak főhősnőnk kapcsolata zűrös, hanem a
környezetében nagyjából mindenkié.
Ahogy megint közeleg a karácsony, már káoszba torkollni látszik
minden. Johanne pedig kapálózva küzd, hogy ne essen szét...
Bár egy hangyányit gyengébb, mint az első évad, és helyenként megismétel
ötleteket, még mindig cuki és megunhatatlan. A szereplőgárda mimikája
Oscar-díjért kiált, nem egy és nem kettő olyan jelenet van, ahol a hangot le is
lehetne csavarni, elég az arcokat nézni ahhoz, hogy az ember fuldokolva
röhögjön. Ki ne hagyd!
Kapcsolódó ajánlók
 |
Home for Christmas (Új barát karácsonyra) első évad |
|
Wolkens ajánlója
Tudjuk, hogy a skandinávok is jókat tudnak alkotni romantikus komédia
kategóriában. A norvég Home for Christmas főhőse a 30 éves ápolónő, Johanne
(Ida Elise Broch egyszerűen imádnivaló), akit a családja folyamatosan nyaggat
amiatt, hogy azóta szingli, amióta a pasija három éve szakított vele, és ezt
csak tetézi, hogy az egész família isteníti a fickót.
Johanne-nál adventkor betelik a pohár, és bejelenti, hogy neki
bizony megint van fiúja. Természetesen mindenki látni akarja a karácsonyi
vacsorán a rejtélyes új udvarlót, így hősnőnknek három hete van, hogy kerítsen
is valakit. Így aztán az egyik vicces-kínos kalandból a másikba csöppen, de az
igazi nagy Ő csak nem akar előkerülni...
Életszagú, keserédes, és helyenként meglehetősen pikáns - a sorozat már elsőre
is nagyon tetszett, de most, hogy kijött a második, úgy döntöttünk, újranézzük,
a hat 30 perces részt az ember simán ledarálja egyben. Másodszorra sem lehet
unni, sőt, ugyanolyan jól szórakoztunk, mint egy éve, és ezúttal az ajánló sem
maradt ki. :-)
Kapcsolódó ajánlók
 |
Sweetheart |
|
Wolkens ajánlója
Jenn (Kiersey Clemons, nekem a New York-i afférok-ból volt ismerős) hajótörés
után egy aprócska, lakatlan szigeten tér magához. Elég gyorsan rájön, hogy nem
ő az első, aki itt landolt - ennél sokkolóbb a felismerés, hogy esélyes, nem ő
lesz az utolsó, aki meghal itt. Az idilli környezet ugyanis halálos veszélyt
rejt... de Jenn okos túlélő, és nem akar az elődök sorsára jutni.
Az alig 80 perces hosszhoz képest három-négyszer is a telefonomra
néztem közben, ugyanis thriller-horrorhoz képest a film az idő jelentős
részében azt mutatja be, ahogy Jenn kőkorszaki eszközökkel dolgozik. Kővel veri
szét a gyümölcs kemény héját, kővel belezi a halat, kővel élezi a lándzsákat,
és nem egyet. Komolyan, érzetre az idő legalább negyede azzal telik el, hogy
Jenn meg a kő duettjét nézzük. Egy másik negyede meg azzal, hogy a csaj
elalszik különböző helyeken, aztán éjjel felriad.
Azért igaztalan lenne a vád, hogy a Sweetheart-nak nincsenek erős pillanatai,
ami viszont meglepő, hogy ezek nem ott vannak, ahol a néző gondolná. A vége
felé sokkal jobb, mint az elején, de ettől még bőven kevés ahhoz, hogy - akár
csak az alacsony költségvetésű, szűk helyszínes, kevés szereplős, tengervizes
túlélőhorrorok kategóriában (tegyük fel, hogy van ilyen :-)) - maradandó
legyen. A "Zátony" meg a "47 méter mélyen" hasonló büdzséből nagyobb
feszültséget tudott felépíteni.
Raf ajánlója
Jenn hajótöröttként és partot egy idilli szigeten - sajnos társa nem annyira
(?) szerencsés és rövid úton elhagyja e árnyékvilágot. Jenn elkezdi felfedezni
a szigetet - hamar kiderül, hogy ez a kis paradicsom talpalatnyi, s egyedül
kell megbirkóznia a magánnyal és a túléléssel. Talál még nyomokat, hogy nem ő
az első a szigeten - majd leszáll az este és kiderül, hogy a tenger nem csak
élelmet rejt, hanem veszélyt is.
S rövidesen Jenn társakra lel, a pasija és közös barátjuk partot ér a
mentőcsónakban. Az est pedig leszáll.
A film első fele nagyon hangulatos, vágni lehet a feszültséget - ez alábbhagy,
mikor a két társ feltűnik, itt picit megbicsaklik a film, viszont nagyon jól
csinálta (lásd még: "show, not tell"), hogy mutat dolgokat és nem szájba rágta.
Összességében egy hangulatos, bár nem egyedi filmet kapunk (jó, hát 2020-ban
azért egyedi filmet készíteni nem olyan egyszerű), ami inkább tiszteletteljes
bólintás, mint szemérmetlen lopás. Igen, kapunk Fekete Lagúna szörnyét,
Predátort - mégis éppen eléggé karakteres, hogy ne bánjuk és élvezzük.
Ha szereted az egyedültúlélős-szörnyes filmeket, érdemes megnézni, jobb film,
mint amit az iMDB pontok sugallnak.
Kapcsolódó ajánlók
 |
A California Christmas (Karácsony Kaliforniában) |
|
Wolkens ajánlója
Joseph, a gazdag famíliából származó szépfiú azt a feladatot kapja a
családi vállalatot vezető anyjától, hogy vegye rá a makacs Callie-t a birtoka
eladására. A pasi alig érkezik meg a farmra, máris összetévesztik az új
kisegítővel, ő pedig fejest ugrik a szerepbe, mondván, ez milyen remek
lehetőség lesz a csaj meggyőzésére. Természetesen semmi nem a terv szerint
alakul...
Oké, ez sem viszi el idén a legjobb forgatókönyv Oscart, de nem is
nézhetetlen. A karakterfejlődés a műfajhoz képest rendesen fel van építve, a
mellékszereplők sem csak papírmasé bábuk, a főszereplők között működik a kémia
- külön érdekesség, hogy ők ketten a valóságban házastársak, sőt a
forgatókönyvet is a feleség jegyzi. Szóval írt maguknak egy cuki filmet -
kedves karácsonyi ajándék. :-)
A cikk utoljára frissítve: 2021.02.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|