|
 |
A menü |
|
Wolkens ajánlója
Na, ilyet még nem ettél.
Az alap egy nagy adag szaftos szatíra, mint a Mom and Dad. Vastagon meg van
fűszerezve a Scoville-skála élmezőnyében versenyző, a torkodtól lefelé mindenbe
belemaró társadalomkritikával, mint a Platform. A máz rajta pedig nyers fekete
komédia, mint az Aki bújt.
Azt azért gondold át, hogy biztosan meg akarod-e kóstolni.
 |
I Origins |
|
Wolkens ajánlója
Ian tipikus őrült tudósként megszállottan kutatja a szem evolúcióját. Ebben
nagy segítség neki az okos gyakornok, Karen, így hősünk figyelmét csak a
kissé ezoterikus Sofi vonja el a kutatásról. Szenvedélyes kapcsolatukban örök
vitapont a tudomány és a hit ellentéte. Ian egészen addig hisz megrögzötten a
racionalitás és a logika igazában, amíg nem szembesül olyan jelekkel, amik
rákényszerítik, hogy mérlegre tegye eddigi szakmai elveit, is igazi tudóshoz
méltóan megkérdőjelezze a saját ismeretei hitelességét.
A történetnek megfelelően részben tudományos(nak ható), részben a
természetfelettinek is teret adó romantikus dráma a Szem tükrében. A sztori
meglepően lebilincselő, és bár több fordulata kiszámítható, mégsem érezzük a
mondanivalóját szájbarágósnak. Azoknak, akik szeretik a kicsit misztikus
filmeket, biztosan nem okoz csalódást.
 |
Ecc pecc ki lehetsz |
|
Wolkens ajánlója
Stoppard (Sam Rockwell), a kiégett és nem kis mértékben alkoholkedvelő nyomozó
megkapja magának társként Stalker-t (Saoirse Ronan) (már a karakter neve is
szóvicc, a stalker zaklatót, kukkolót jelent), a buzgómócsing kezdő rendőrt.
Első ügyük egy filmpremieren történt gyilkossághoz kapcsolódik az 1950-es évek
Londonjában. A történet a klasszikus Agatha Christie könyvek stílusát követi,
de egyszerre krimi és annak paródiája. Ahogy mondani szokták, nem váltja meg a
műfajt, de Rockwell és Ronan párosa remekül működik, a karakterek - mind a fő-,
mind a mellékszereplők - karikatúraszerűen eltúlzott személyiségjegyei inkább
viccesek, mint irritálóak. Így a film végig szórakoztató marad, de újra
megnézésre nem sok esély látok.
 |
Nyugati nyaralás |
|
Wolkens ajánlója
Gyuri (Mészáros Máté) a sztereotip cucialista autószerelő: ajándékért mindent
megoldunk, köcsög külföldiek, kicseréltük az indexfolyadékot, jóvanazúgy.
Feleségénél (Pokorny Lia) erősen rezeg a léc a házasságukat illetően, Gyuri egy
tisztázatlan nőügye kapcsán, így a pasi teljesen kétségbeesik, amikor a
tervezett tengerparti nyaralásuk elé váratlan akadály gördül: nem kapnak mind
útlevelet. Kapóra jön, hogy egy külföldre szakadt hazánkfia pont ekkor esik be
hozzá, hogy szépséges kabrióját pár hétre leparkoltassa. Gyuri nem sokat
gondolkodik (bár ez amúgy sem az erőssége), hanem bepakolja a családot a menő
verdába, és elhúznak a Balatonra német családot játszani. És, ahogy annak
lennie kell, semmi sem úgy sül el, ahogy tervezték.
Aranyos kis vígjáték, ami annyira Mézga család utánérzés, hogy nem is tagadja.
:-) Garantált 100-as nosztalgiafaktor, amihez nem csak a 80-as évek filmjeire
hajazó színvilág, hanem az is hozzásegít, hogy a darab szerencsére egy
másodpercig nem veszi magát komolyan. Bő másfél órára kellemes kikapcsolódás.
Raf ajánlója
A Nagykarácsony alkotói nem adták fel a semmilyen kari-romkomjuk óta, s
nekiveselkedtek, hogy akkor most kéne csinálni egy gulyáskommunizmusos
vígjátékot, ahol a maszek és családja nem tud külföldre menni nyaralni, ezért a
Balcsira mennek (egy jogtalanul kölcsönvett gépjárművel) elkölteni a valutát,
gazdag idegenbe szakadt hazánkfiának kiadva magukat.
Természetesen nem várt bonyodalmak is vannak, ugyanis a mit sem sejtő Maurer
(lásd még: falazó) család egy kémjátszmába keveredik, ahol vannak kémelhárítók,
Bundeskanzler, Füredi Anna Bál.
Mindenképpen jobb film, mint a Nagykarácsony (mondjuk a romantikus szálak itt
sincsenek jól megcsinálva, úgy tűnik, hogy a Lévai-Tiszeker páros be van oltva
a bimbózó románcok ábrázolása ellen), természetesen itt is feltűnik az Ötvös
András (Isteni műszak) és Orosz Ákos (Sír Kán) párosa, akik hiába
mellékszereplők, amikor megjelennek viszik a hátukon a filmet. Szőke Abigél és
Tóth Mátyás a gyerekekként-akik-kihúznak-a-bajból is jók; sajnos hiába
csináltak Mészáros Mátéból pártfunkcionárius-hasonmást, egyszerűen nulla a
kémia Pokorny Liával (lásd a rendezők és a párkapcsolatok hiteles
ábrázolása).
Nem rossz film, de az igazán jó nem ilyen. Egy megnézést "NATURLIK" megér, de
mozijegyet már nem.
Azt tudnám, kinek az ötlete volt a 20 percenként bevágott Super8-as korhű
felvételek bevágása (És az apuka beillesztése). Nem volt jó ötlet.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Black Adam |
|
Raf ajánlója
Amikor egy film címe már egy hazugság (aki fekete benne, az vagy madár, vagy
ringlispíl), már sejteni lehet, hogy a film se lesz egy nagy durranás.
És nem, nem az.
Nem csak azért, mert Dwayne "akő" Johnson színészileg nulla (van másik
ex-pankrátor, akit, akiket adott esetben érdemes nézni, ha nem csak a kigyúrt
felsőtest a fontos, hanem az alakítás) és most már legalább(!) hat olyan film
van, amiben ugyanazt játssza, és a random screenshot alapján nem lehet
eldönteni, ez akkor most melyik film is. Az sem segít, hogy a DC itt fullba
tolta a Marvelt (ugyanaz a hős és a goni, égbe törő fényoszlop, stb.),
sablonos, semmilyen történet és még a CGI is helyenként eléggé meh (mire ment
el 200 misi? Nem forgatókönyvre és nem a grafikusokra, az fix).
Nem tagadom, van a 2 óra és öt perces (lassítás nélkül nem sokkal több érzésre,
mint másfél óra) játékidőben pár (tényleg) jó poén, de mint film, összességében
nagyon gyatra. DC-rajongóknak sem ajánlom; sőt, akő-rajongóknak sem.
Meglátjuk, a DCEU reboot milyen lesz, de egyelőre úgy vélem, nehéz ennél a
katyvasznál rosszabbat összehozni, mint ami ez, így most.
 |
King |
|
Raf ajánlója
Egy kislány talál egy oroszlánkölyköt, és megpróbálja eljuttatni Afrikába.
Aki látta a trélereket, tudhatja, mire számíthat - de tévedés, a film
rosszabb.
Megtekintésre nem ajánlott.
 |
X |
|
Raf ajánlója
Van, hogy az ember felül a hypevonatra, és hisz benne, hogy lehet jó egy film
(prométely much?!), amit a hypemozdony nyélgőzön ránt végig az interwebz
sztrádáin. Az X is ilyen film: sok helyen magasztalták, nem B- (illetve up to
Zs-) kategóriás színészek (vagy színésznek látszó tárgyak/élőlények) élnek és
halnak a film során (Jenna Ortega, Kid Cudi, pl). Csak éppen olyan nagyon
alapozós, hogy az első gyilok úgy kb. a 109 perces bruttó(!) játékidő kb.
hatvanadik percében történik meg. Addig csak előjáték és maszatolás (szó
szerint, ugyanis a texasi tanyavilágba mennek poreszt forgatni szereplőink)
van, sokszor művészieskedő megoldásokkal.
Hiába vannak jól megcsinálva a véres jelenetek (nem CGI, praktikus
gore-effektek! Durva, hogy már ennek is örülni kell! Na jó, kivéve a krokis
jelenetnél, ott konkrétan felröhögtem - tetszettek volna megnézni a Crawl-t,
kérem szépen!), egyszerűen túl hosszú a bevezetés - ha olyan a film, nem
feltétlenül gond, csak éppen itt megszórták jump scare-ekkel is, ami sosem jó
ötlet nagy mennyiségben, mert azzal nem lehet feszültséget építeni.
Kezdő horror-rajongóknak akár ajánlható, de rutinos vén rókáknak már nem
feltétlenül.
Készítettek egy előzményt is Pearl címmel - csak mivel az alkotók (Ti West és
Mi-A-Gót) ugyanazok, ezért szerintem skippelem.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Sexify második évad |
|
Raf ajánlója
Visszatért a három lengyel kiscsaj, hogy a Sexify appot totális sikerre
vezessék. A gond az, hogy a lóvé elfogy, jön a külsős befektető és a
csajok problémái sem oldódtak meg, sőt.
Sajnos az S2 írói túl sokszor nézték meg a Silicon Valley összes évadát, s úgy
gondolhatták, az ottani események tökéletesen adaptálhatóak ebbe a sorozatba
is. Kár, hogy nem igazán sikerült adaptálni, sajnos a második évad
nagyságrendekkel gyengébb, mint az első, hiába csak nyolc részes, a
ritmustalanság miatt néha sokkal többnek érződik. Nem rossz per se, csak ott
van az első évad, ahhoz képest nem jó.
Kár volt folytatni - remélem a félig-meddig belengetett harmadik évad nem fog
megvalósulni.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Totenfrau első évad |
|
Wolkens ajánlója
Német eredeti cím: Totenfrau, angol cím: Woman of the dead, magyar cím: A
férjem nevében. Ehhez nincs mit hozzáfűzni.
Blum (Anna Maria Mühe) a családi üzletet folytatva temetkezési vállalkozó egy
kis faluban a festői Alpokban. Az élete egyik pillanatról a másikra hullik
darabokra, amikor férjét szeme láttára gázolják halálra. Az eset elsőre
cserbenhagyásos gázolásnak tűnik, de riasztó ütemben gyarapodnak a gyilkosságra
utaló jelek. A rendőrség töketlenkedését megelégelve a nő a saját szakállára
kezd nyomozni... és a dolgok gyorsan fordulnak rosszról még rosszabbra.
Nyomasztó és meglepően brutális hat részes minisorozat a Totenfrau. Túlságosan
csavarosnak nem mondható, a fordulatok nagy részben kiszámíthatóak, ennek
ellenére nem válik unalmassá. Messze nem egy Bíbor folyók vagy Bárányok
hallgatnak, de még csak nem is Valan – az angyalok völgye, viszont mondjuk a
Wind River-rel már összemérhető. Ha a felsoroltak ismerősek, tudod, mire
számíts, ha tetszettek is, adhatsz ennek is egy esélyt.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Ida regénye (2022) |
|
Wolkens ajánlója
Az IMDB szerint az idei változat Gárdonyi Géza regényének harmadik
filmfeldolgozása, ezúttal Goda Krisztina (Csak szex és más semmi, Kaméleon)
rendezésében. Az előzőeket nem láttam és a könyvet sem olvastam, így
különösebb elvárások nélkül ültem le a film elé, és abszolút kellemesen
csalódtam. A főszereplő Mentes Júlia és a Rohonyi Barnabás között remekül
működik a kémia, lépésre lépésre összecsiszolódásuk és egymásra találásuk
egyszerre kiszámítható, vicces és végig hiteles. Ha már IMDB, teljesen jogos
a 7,4 pontos értékelés, igazi kedves romantikus komédiát kapunk, amit még
külön feldob Stefanovics "köszönjük, Emese" Angéla a szolgálólány szerepében.
Ajánlott!
Kapcsolódó ajánlók
 |
A kezelés |
|
Wolkens ajánlója
Mark (John Hawkes) 38 éves és még szűz, de elege van belőle, szeretne végre
párkapcsolatot, szerelmet meg szexet. Ennek azonban leginkább az az akadálya,
hogy Mark ideje nagy részét egy vastüdőben tölti, és a fején kívül nem tudja
mozgatni egyetlen végtagját sem. Így hosszas gyötrődés után egy speciális
szexterapeutához (Helen Hunt) fordul, amit a pasi legerősebb lelki támaszaként
funkcionáló pap (William H. Macy) is támogat...
Ha fentiek alapján úgy érzed, hogy A kezelés nem a Te filmed, akkor A kezelés
nem a Te filmed. Ennyire egyszerű.
De ha mondjuk adtál esélyt a Plasztik szerelemnek (Lars and the real girl,
2007), és nem bántad meg, akkor érdemes ezt is megnézni, abszolút nem egy
tucatfilm.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Emily in Paris harmadik évad |
|
Wolkens ajánlója
A harmadik évad igyekszik nem változtatni a jól bevált recepten: Emily minden
nap új ruhában igyekszik mindig jót tenni - valami mégis balul sül el - végül
mégis megoldódik a probléma.
Komplex világkép-építéssel egy másodpercig sem vádolhatók az alkotók, de a
sorozatot nem is ezért szeretjük, hanem a hangulatáért és a romantikájáért.
Azok meg még mindig működnek, és a karakterek is változatlanul nagyon
szerethetőek, szóval ha tetszett az előző két évad, ez sem fog csalódást
okozni. Az utolsó rész pedig alaposan megágyaz a következő évadnak. Hadd
jöjjön. :-)
Kapcsolódó ajánlók
 |
Szia, Életem! |
|
Raf ajánlója
Kesereű (vagy Keserű? Ezt nem sikerült a magyar felirat alapján eldönteni)
Barna egy kiégés-közeli író, akinek 10 napja van egy új kézirat leadására, mert
a "Vérvuk", amit a kiadónak küldött, nemcsak plágiumgyanús, de lényegében a
Vuk, véresebb verzióban. A gond az, hogy beállít a volt nője a közös ~6 éves
gyerekükkel, hogy 10 napig, míg Tökjóban van, vigyázzon már rá. Több sem
kellett Brownienak, hiszen egy ilyen korú gyermek alapból nem arról híres, hogy
csendben van; pláne ha nem is ismerik egymást.
Gondolom már a trélerekből is látható volt, mi is lesz a történet/vége - igen,
pont az, nem árul zsákbamacskát a film, pontosan azt kapod történeti
szempontból, amire számítasz. Se többet, se kevesebbet.
Viszont a vége feliratig vezető út egyrészt Thuróczy Szabolccsal van kikövezve
(az a szakáll kb. kétszer akkora fejet varázsolt neki, mint amekkorája van),
másrészt az író-rendező (a Haver) látott már kisgyereket ÉS olyan egysorosokat
dobott be kb mindenkinek, hogy többször a fal adja a másikat.
Nem a történet teszi élvezhetővé (ahogy az "Így vagy tökéletes"-t sem,) hanem a
megvalósítás, de nagyon. Kötelezően ajánlott!
Kapcsolódó ajánlók
 |
God's crooked lines |
|
Wolkens ajánlója
Kezdjük a szokásos sirámokkal: a cím magyarul "Isten útjai
kifürkészhetetlenek"-nek lett fordítva, ami a tragikusan fantáziátlan, a
kamukeresztény és az értelemzavaróan hibás egyvelege. A helyes megoldás ugyanis
"Isten girbegurba vonalai" lett volna, vagy legalább "Isten ákombákom betűi" -
mindkettő illeszkedik ahhoz a jelenethez, amiben megtudjuk, miért ez a film
címe, és konkrétan elhangzik a kifejezés.
Na de nézzük, miről is szól ez a bő két és fél órás spanyol darab, ami -
lelövöm a poént - jelentősen javítja a 2022-es Netflix filmek átlagos
minőségét.
Ahogy azt Douglas Adams Galaxis útikalauz szériájának talán negyedik részéből
tudjuk (én legalábbis onnan), az mindenkinek a személyes döntése, hogy hova
teszi világképében az elmegyógyintézet kerítését, meg hogy ki van belül és ki
van kívül. Ebből következően: hogy ki az őrült és ki a normális. A saját
gondolataidnak hiszel, vagy annak, amit mások mondanak? Mi az objektív igazság,
és létezik-e egyáltalán?
1979-et írunk. Alice-t (Bárbara Lennie) orvosa elmegyógyintézetbe utalja. A
diagnózis szerint a nő magas intelligenciával bíró, manipulatív, hihetően
hazudozó, paranoid személyiség, aki megpróbálta megölni a férjét. De mindez
csak álca. Alice magándetektív, aki egy, az intézmény falai között történt
gyilkosságot akar kideríteni. És innentől adott, mi a fő kérdés: Alice-nak
hiszünk vagy a beutalónak? Ki is manipulál itt kit?
Egy biztos: a film vastagon manipulálja a nézőt :-), komolyan figyelnünk kell
a részletekre, hogy átlássuk, mi történt valójában. Csavaros, fordulatos,
izgalmas krimi/pszichothriller a GCL, ami csak néhány jelenet erejéig ül le,
így a 154 perces játékidő nem érződik eltúlzottnak. A hangulat a helyszínhez
illően nyomasztó, rejtély rejtélyt követ... vagy előz meg? Az időrend alaposan
fel lett rúgva, és csak a végére áll össze a kép. Vagy mégsem. ;-)
 |
Lady Chatterley szeretője
versus
Karácsonyi románc |
|
Wolkens ajánlója
Kezdjük az új évet egy dupla ajánlóval. :-)
2022 nem volt a világ legjobb éve, és ez bizony a filmekre is igaz. Néhány
gyöngyszemtől eltekintve inkább erős közepes darabokat kaptunk, és a "régen
minden jobb volt" mottó tökéletesen illeszkedik erre a párosra is. A két film
egyébként azért került egymás mellé, mert a Lady Chatterley szeretőjét annyira
gyengének találtuk, hogy muszáj volt utána nézni még valamit.
Pedig több portálon is ezt kiáltották ki az év legjobb erotikus filmjének...
hát, visszanézve az idei termést, ez inkább a kínálatra nézve lesújtó kritika,
mint a filmre nézve pozitív. Emma Corrin és Jack O'Connell párosában ugyan több
a kémia, mint a Szürke 50 árnyalata főszereplőiben, de még mindig édeskevés.
Személy szerint ezt a női főszereplő számlájára írom, akiből leginkább a
nőiesség és a kecsesség hiányzik. Ráadásul a tempó iszonyatosan vontatott (a
film legalább félórával hosszabb a kelleténél), a filmzenét szolgáltató
vonószenekar vonyításától pedig a nézőnek az összes életkedve elmegy, és ha
hiszed, ha nem, bármilyen hangulatú jelenethez képesek vonyítani aláfestésként.
Nyilván az idő mindent megszépít, meg ugye az eredeti, Sylvia Kristel-es
változat megjelenésekor még más idők jártak, de azért arról lényegesen szebb
emlékeim vannak.
Így aztán egy nagy tál tortilla, egy kis tál sajtszósz, és pár üveg sör
elfogyasztásával próbáltuk enyhíteni a LCSz okozta fájdalmakat, és fejest
ugrottunk a 7+ korhatáros, és ennek jól kiszámíthatóan megfelelő Karácsonyi
románc című darabba, ami ugyan tizenkettő egy tucat karácsonyi vígjáték, de
legalább nem kínozza az embert nyervogós zenével és túltolt hosszúsággal.
Lindsay Lohan egész korrekt a főszerepben, sajnos a húsz évvel ezelőtti lázadó
tinilányos bája (rád nézek, Freaky Friday) nem alakult át egy érett nő
vonzerejévé. Mondjuk így is mérföldekkel megelőzi Brooke Shields katasztrofális
jelenlétét a Castle for Christmas című borzalomban - és ez most nem magamtól
jutott az eszembe, a KR maga idézi meg ezt a rossz szellemet, de hogy ez kinek
juthatott egyáltalán eszébe... nemértem. Oké, kezdek nagyon lehúzós lenni,
vissza kell vennem, mert a KR egyáltalán nem nézhetetlen, minden hibája és
gyengesége ellenére egy téli délutáni, illatos forró teát szürcsölgetős
kikapcsolódásra teljesen jó.
Szóval a Netflix ezzel a két filmmel nem kényeztette el a nézőket... de ha már
január 1-én írom ezt az ajánlót, gyorsan itt néhány darab a csatorna 2022-es
kínálatából, amiket viszont még nem késő pótolni:
- Wednesday első évad
- Athena
- Loving adults
- Intimitás első évad
- The Adam project
Kapcsolódó ajánlók
 |
Avatar - A víz útja |
|
Raf ajánlója
Amikor az ember azt hinné, hogy nem lehet alúlmúlni az első avatárt, jön James
Cameron és 13 évig kotlik EZEN az IZÉN a világ összes pénzét beleölve.
A látvány nagyon jó, szó se róla, de a történet (teljes hiánya) és a
karakterek, amikhez képest egy A4-es lap is 8D-s labirintus, egyszerűen
élvezhetetlenné teszi a "filmet".
TÉNYLEG nagyon jól néz ki, de üresebb, mint egy szőke nő koponyája. És
öten(!) hozták össze ezt a "sztorit". ÖTEN.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Vérapó |
|
Wolkens ajánlója
Az igazi Mikulásnak (David Harbour) tele van a puttonya (bocs) a melójával. Ami
nem túl meglepő: a gyerekeket a videojátékokon kívül alig érdekli valami,
ráadásul azt meg megkapják a szülőktől. Így aztán a kéményen keresztüli
besurranásait leginkább arra használja, hogy az adott ház piakészletét
megdézsmálja.
Abban nagyjából ugye mindenki egyetért, hogy a Karácsonynak nem erről kellene
szólnia, hanem a szeretetről, a pénz helyett a család fontosságáról, a hitről.
Persze, ahol piros ruhás hősünk éppen landol, pont nem ez dominál: a
gátlástalan üzletasszony, Gertrude (Beverly d’Angelo) és családjának tagjainál
nem ezek állnak elöl az értékrendben. Kivéve a kis Trudyt (Leah Brady), akinek
tényleg jól jönne egy kis támogatás, amikor egy csapat rosszfiú éppen a
Karácsony estéjét választja arra, hogy rátegye a kezét a családi széf
tartalmára. Persze elképzeléseik alátámasztására hoznak magukkal megfelelő
mennyiségű gépfegyvert is. A gondosan megtervezett gépezetbe így egyetlen apró
porszem kerül az ősz szakállú akcióhős személyében, aki kellő alapossággal
nekilát kihúzogatni a neveket a még élő rosszak listájáról...
Van benne egy adag "Reszkessetek, betörők", de nemhogy annál, hanem még az "Aki
bújt"-nál is sokkal véresebb. Szóval óvatosan, de aki érzi az abszurd humort
abban, amikor Bryan Adams énekli aláfestésnek a Christmas time-ot, miközben
nyakak, koponyák, térdek, karok, meg a jó ég tudja még mik törnek recsegve, na
az semmiképpen ne hagyja ki. :-) És ami a leírtak alapján szinte hihetetlennek
tűnhet: a Vérapó a véres jelenetek és a 18-as karika ellenére tökéletes
karácsonyi mozi.
Raf ajánlója
Igazából pár szóban össze lehet foglalni:
- Tommy Wirkola (hogy ne kelljen guglizni: Dead Snow 1 és főleg a 2, The Trip,
stb.)
- David Harbour, mint a legendás harcos, ki Mityulátybátyi
- John Leguizamo (én kb yesterday year old voltam, amikor kiderült, hogy nem
Leguziamo!!!!4!!!), pár állandó visszatérő TW-filmeiből
- egy kis Home Alone és Die Hard
- sok vér és röhögés
Ugyanis ez egy akció-vígjáték, ahol Sánta Klausz megment egy (diszfunkcionális
AF) családot a rabolóktól, Wirkolához híven abszurd és röhejes/nevetséges
módon/térdcsapkodós elhalálozó gazfickók, pár egysoros. Jó a (szokásos) recept,
abszolúte működik, egy másodpercre sem veszi magát komolyan a film,
szórakoztató, élvezetes (bár erőszakra érzékenyek nagy eséllyel többször
eltakarják majd a szemüket). David Harbour jól hozza a veterán Kris Kringe-et
(megint a Különös Dolgok seriffje után), de Beverly D'Angelo a könyörtelen,
sudribunkó nagymamaként zseniális.
Ha már unod a Kevint, meg Hans Gruber is leesett a Nakatomi Plaza harmincadik
emeletéről sokadszorra, akkor itt egy új lehetséges kedvenc.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Strange World |
|
Raf ajánlója
Egy dizni mozi több tanulsággal:
- próbálj együtt élni a természettel, annak szerves részeként, ne legyőzőjeként
és uralójaként
- hiába próbálsz teljesen más lenni, mint a szüleid, te is nagy eséllyel pont
ugyanolyan leszel
- ha előbb nézem meg az eredeti szinkronhangokat, akkor nagy eséllyel korábban
rájövök a csavarra
Igen, van benne egy meleg főhős (skandallum, mutatják vagy másfél percig, hogy
próbál flörtölni, majd a végén egy arcösszesimulás - felettébb furcsállom, hogy
nem 18-as karikát kapott a film!!!4!!!), van benne egy háromlábú kutya, és
természetesen Alan Tudyk.
DE!
De nem fura lény szinkronjaként, hanem valós, emberi karaktereket (és a
narrátort) szólaltatja meg (spoiler alert: kikacsintás a Serenity-re az
egyik!).
Összességében nem rossz, de könnyen felejthetős, bár a retrofuturisztikus
gépezetek és a fura világbeli utazás képi világa nagyon ott van. Ne tévesszen
meg senkit az imdb pontozás, review-bombing "áldozata" lett a film.
 |
Rescued by Ruby |
|
Wolkens ajánlója
Kutyával meg gyerekkel mindent el lehet adni, és ez igaz erre a filmre is.
:-)
Daniel közrendőr (Grant Gustin) álma, hogy a legendás K9 kutyás nyomozócsapat
tagja legyen. Ehhez alig hibádzik néhány dolog: a srác túlmozgásos, képtelen
nyugton ülni, lassan túlkoros a jelentkezéshez, német juhászkutyára meg sem
neki, sem a helyi szervnek nincsen pénze. Hősünk nem adja fel, a városi
menhelyről magához veszi Rubyt, a túlmozgásos, nyugton ülni képtelen border
collie keveréket, és zéró kiképzési tapasztalattal nekilát, hogy profi
nyomozókutyát faragjon belőle. A többi kitalálható. :-)
Kedves, aranyos hangulatjavító filmecske, nem csak kutyásoknak!
A cikk utoljára frissítve: 2023.03.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|