|
Az ötlet nem tőlem származik, az IDDQD blog "nagy kiberizálás"
pályázata kapcsán kaptam kedvet egy kis rajzolgatáshoz. És ha már beletettem
fél nap munkát, gondoltam, megosztom, hogy mit miért meg hogyan.
:-)
A feladatkiírás egészen pontosan:
Ezért csak annyit kell tennetek, hogy előveszitek kedvenc képszerkesztő
programotokat és áthekkelitek egy tetszőlegesen választott ismert játék
borítóját vagy screenshotját. Az átrajzolás témája a Deus Exhez igazodva a
cyberpunk, azaz implantok, utcai anarchia, gonosz nagyvállalatok szmogból
kimagasodó felhőkarcolói és a zsáner egyéb külsőségei jelenjenek meg az
áthekkelt borítókon/screenshotokon. Szép magyar szóval: kiberizáljátok.
Úgy gondoltam, abban semmi poén nincs, ha egy napjainkban játszódó játékból
indulok ki. Így esett a választás a nagy kedvencre, Perzsia hercegére. És
rögtön tudtam azt is, hogy mit akarok... és úgy tűnik, az eredmény a bírálóknak
is elnyerte a tetszését. :-) |
|
Íme a kiinduló játékborító. A Sands of time a legjobb a célra a
sorozatból, a perzsa palota helyett jöhet egy felhőkarcoló, hercegünket kissé
"robotosíthatjuk", modernizálhatjuk a fegyverét, hogy csak a legfontosabbakat
említsem. Lássunk is hozzá!
|
|
|
Kezdjük az egyszerű feladatokkal: a borító kötelező elemeit tegyük ki
külön rétegekre. Ugyan lehetne egy rétegre is, de rengeteg memóriát és
fájlméretet spórolunk, ha ehelyett megfelelő méretű kis rétegeket
használunk.
A Prince of Persia feliratot puha szélű ecsettel radírozzuk körbe, a többit
keménnyel. |
Készítsük el az alcím feliratát. Két réteg elég hozzá: a felső maga a
felirat, az alsó a ragyogás körülötte. Ez utóbbi elkészítéséhez kétszerezzük
meg a felirat rétegét, a másolaton dobjuk el a szöveginformációt, jelöljük ki a
teljes feliratot, növeljük meg 1-2 pixellel, fessük be sárgára, végül mossuk el
Gauss-elmosással. Természetesen a végén a rétegrendben a felirat alá kell
vinni.
Ha ezzel megvagyunk, az eddig használt rétegeket kikapcsolhatjuk, hogy ne
zavarjanak. |
|
|
A herceg átalakítása a legnagyobb feladat. Először is rétegmaszk
segítségével tüntessünk el mindent, ami nem tartozik a herceghez.
Ezután a szokásos módon három réteget hoztam létre: a cyborg alkatrészek, a
rajtuk levő árnyékok, illetve a rajtuk megcsillanó fények (alulról felfelé
haladva a rétegrendben). |
A robotkart eszünkbe ne jusson pixeles rétegen megrajzolni, mert
beleőszülünk. Használjuk az útvonalszerkesztőt, ezzel pixelnél finomabb
pontossággal húzhatjuk az íveket. Kövessük a kar eredeti formáját. Csak amikor
kész vagyunk, és mindent a helyén találtunk, pixelesítsük az egészet az Útvonal
körberajzolása funkcióval.
Végül színezzük be (homogén színekkel, nekem a kard töltöttség jelzőjének a
fényeit sikerült véletlenül erre a rétegre rajzolnom :-)). |
|
|
Puha ecsettel fessük fel a fényeket és az árnyékokat a megfelelő
rétegekre. Hogy véletlenül se fessünk a kívánt területen kívül, jelöljük ki a
kívánt részt a karon az egybefüggő terület kiválasztása (varázspálca)
funkcióval, ezután nyugodtan dolgozhatunk a fény és árnyék rétegeken.
A fények rétegbe kerülnek a kard villámai is. A villám fő vonalát rajzoljuk meg
kézzel töröttvonalként puha ecsettel pirossal, majd fessük át egy jóval nagyobb
méretű puha ecsettel fehérrel. |
Rajzoljuk meg a szem elé a minimonitort és bélyegezzük meg egy
vonalkóddal szegény herceget. :-) A harci seb a vonalkódot is megszakítja,
ezért radírozzunk bele. Na és az sem árt, ha kicsit torzítjuk, kiszen nem pont
szemből látszik.
A munka nehezével meg is vagyunk. :-) |
|
|
Kapcsoljuk vissza az eredeti képet, és a palota falainak geometriáját
követve rajzoljuk meg stilizáltan a felhőkarcoló vonalait. Ehhez is célszerű
útvonalakat használni. Ha megvan, pixelesítsük és fessük ki homogén
színekkel. |
A herceg tükörképét egyszerűen előállíthatjuk. Mivel nem sok látszik
belőle, nem kell tökéletesnek lennie. Egyszerűen kétszerezzük meg a herceget,
tükrözzük az eredményt, toljuk el, majd színezzük át kékesszürkére. Radírozzuk
ki a tükröződést a nem üveg felületeken. |
|
|
Válasszunk egy alkalmas városképet. Igazítsuk a geometriát a már meglevő
felhőkarcolóhoz (magyarul forgassuk el a képet a megfelelő szögben). Készítsünk
ebből is tükörképet. Figyeljünk arra, hogy legyen jól felismerhető motívum a
városképen és a tükörképen egyaránt (a mi esetünkben a távoli felhőkarcoló),
hogy az illúzió hiteles legyen. A tükörkép fényerejét erősen csökkentsük
le és húzzuk el a színeket kék felé. |
Egy külön rétegre tegyünk fel egy helikoptert, és rajzoljuk meg puha
ecsettel a keresőlámpa fénykúpját. A helikopter színeit igazítsuk a
háttérhez. |
|
|
A herceg bal oldalát megvilágítja a kard villáma, de a jobb fele
árnyékban van. Készítsünk egy külön réteget az árnyéknak, és puha ecsettel
fessünk rá. Az üveghez közeli részek egészen sötétek (vesd össze a herceg
tükörképénél látható képpel). Hogy ne fessünk területen kívül, a rajzolási
területet szűkítsük le - a legegyszerűbb, ha a hercegnél használt rétegmaszkot
használjuk erre a célra (varázspálca kijelölés, satöbbi, satöbbi). |
Kapcsoljuk vissza a felirat rétegeket, és csináljuk meg az utolsó
finomításokat (pl. korhatár megemelése :-)). És lényegében kész is
vagyunk. |
|
Az eredményt nagy felbontásban ezúttal az IDDQD oldalán keressétek.
:-)
A cikk utoljára frissítve: 2011.11.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|