heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Hogyan készítsünk fiktív játékborítót?

Fotók téma
Dark Prince GIMP-ben (2009.12.)
Démoni lány GIMP-ben (2010.07.)
Groot kiskacsa GIMP-ben (2014.09.)
Hoth minibolygó GIMP-ben (2010.03.)
Jasmine hercegnő GIMP-ben (2012.03.)
Jedi GIMP-ben (2009.11.)
Lara Croft selfie GIMP-ben (2015.02.)
Lángoló autó GIMP-ben (2018.04.)
Mangarajzolás GIMP támogatással (2013.07.)
Na'vi arckép GIMP-ben (2010.04.)
Softbox házilag (2010.10.)
Szörnynézés GIMP-ben (2010.04.)

Az ötlet nem tőlem származik, az IDDQD blog "nagy kiberizálás" pályázata kapcsán kaptam kedvet egy kis rajzolgatáshoz. És ha már beletettem fél nap munkát, gondoltam, megosztom, hogy mit miért meg hogyan. :-)

A feladatkiírás egészen pontosan:
Ezért csak annyit kell tennetek, hogy előveszitek kedvenc képszerkesztő programotokat és áthekkelitek egy tetszőlegesen választott ismert játék borítóját vagy screenshotját. Az átrajzolás témája a Deus Exhez igazodva a cyberpunk, azaz implantok, utcai anarchia, gonosz nagyvállalatok szmogból kimagasodó felhőkarcolói és a zsáner egyéb külsőségei jelenjenek meg az áthekkelt borítókon/screenshotokon. Szép magyar szóval: kiberizáljátok.
Úgy gondoltam, abban semmi poén nincs, ha egy napjainkban játszódó játékból indulok ki. Így esett a választás a nagy kedvencre, Perzsia hercegére. És rögtön tudtam azt is, hogy mit akarok... és úgy tűnik, az eredmény a bírálóknak is elnyerte a tetszését. :-)
Kiberizálás pályázat kiírás
Kiberizálás pályázat eredmény
Íme a kiinduló játékborító. A Sands of time a legjobb a célra a sorozatból, a perzsa palota helyett jöhet egy felhőkarcoló, hercegünket kissé "robotosíthatjuk", modernizálhatjuk a fegyverét, hogy csak a legfontosabbakat említsem. Lássunk is hozzá!
Kezdjük az egyszerű feladatokkal: a borító kötelező elemeit tegyük ki külön rétegekre. Ugyan lehetne egy rétegre is, de rengeteg memóriát és fájlméretet spórolunk, ha ehelyett megfelelő méretű kis rétegeket használunk.
A Prince of Persia feliratot puha szélű ecsettel radírozzuk körbe, a többit keménnyel.
Készítsük el az alcím feliratát. Két réteg elég hozzá: a felső maga a felirat, az alsó a ragyogás körülötte. Ez utóbbi elkészítéséhez kétszerezzük meg a felirat rétegét, a másolaton dobjuk el a szöveginformációt, jelöljük ki a teljes feliratot, növeljük meg 1-2 pixellel, fessük be sárgára, végül mossuk el Gauss-elmosással. Természetesen a végén a rétegrendben a felirat alá kell vinni.
Ha ezzel megvagyunk, az eddig használt rétegeket kikapcsolhatjuk, hogy ne zavarjanak.
A herceg átalakítása a legnagyobb feladat. Először is rétegmaszk segítségével tüntessünk el mindent, ami nem tartozik a herceghez.
Ezután a szokásos módon három réteget hoztam létre: a cyborg alkatrészek, a rajtuk levő árnyékok, illetve a rajtuk megcsillanó fények (alulról felfelé haladva a rétegrendben).
A robotkart eszünkbe ne jusson pixeles rétegen megrajzolni, mert beleőszülünk. Használjuk az útvonalszerkesztőt, ezzel pixelnél finomabb pontossággal húzhatjuk az íveket. Kövessük a kar eredeti formáját. Csak amikor kész vagyunk, és mindent a helyén találtunk, pixelesítsük az egészet az Útvonal körberajzolása funkcióval.
Végül színezzük be (homogén színekkel, nekem a kard töltöttség jelzőjének a fényeit sikerült véletlenül erre a rétegre rajzolnom :-)).
Puha ecsettel fessük fel a fényeket és az árnyékokat a megfelelő rétegekre. Hogy véletlenül se fessünk a kívánt területen kívül, jelöljük ki a kívánt részt a karon az egybefüggő terület kiválasztása (varázspálca) funkcióval, ezután nyugodtan dolgozhatunk a fény és árnyék rétegeken.
A fények rétegbe kerülnek a kard villámai is. A villám fő vonalát rajzoljuk meg kézzel töröttvonalként puha ecsettel pirossal, majd fessük át egy jóval nagyobb méretű puha ecsettel fehérrel.
Rajzoljuk meg a szem elé a minimonitort és bélyegezzük meg egy vonalkóddal szegény herceget. :-) A harci seb a vonalkódot is megszakítja, ezért radírozzunk bele. Na és az sem árt, ha kicsit torzítjuk, kiszen nem pont szemből látszik.
A munka nehezével meg is vagyunk. :-)
Kapcsoljuk vissza az eredeti képet, és a palota falainak geometriáját követve rajzoljuk meg stilizáltan a felhőkarcoló vonalait. Ehhez is célszerű útvonalakat használni. Ha megvan, pixelesítsük és fessük ki homogén színekkel.
A herceg tükörképét egyszerűen előállíthatjuk. Mivel nem sok látszik belőle, nem kell tökéletesnek lennie. Egyszerűen kétszerezzük meg a herceget, tükrözzük az eredményt, toljuk el, majd színezzük át kékesszürkére. Radírozzuk ki a tükröződést a nem üveg felületeken.
Válasszunk egy alkalmas városképet. Igazítsuk a geometriát a már meglevő felhőkarcolóhoz (magyarul forgassuk el a képet a megfelelő szögben). Készítsünk ebből is tükörképet. Figyeljünk arra, hogy legyen jól felismerhető motívum a városképen és a tükörképen egyaránt (a mi esetünkben a távoli felhőkarcoló), hogy az illúzió hiteles legyen. A tükörkép fényerejét erősen csökkentsük le és húzzuk el a színeket kék felé.
Egy külön rétegre tegyünk fel egy helikoptert, és rajzoljuk meg puha ecsettel a keresőlámpa fénykúpját. A helikopter színeit igazítsuk a háttérhez.
A herceg bal oldalát megvilágítja a kard villáma, de a jobb fele árnyékban van. Készítsünk egy külön réteget az árnyéknak, és puha ecsettel fessünk rá. Az üveghez közeli részek egészen sötétek (vesd össze a herceg tükörképénél látható képpel). Hogy ne fessünk területen kívül, a rajzolási területet szűkítsük le - a legegyszerűbb, ha a hercegnél használt rétegmaszkot használjuk erre a célra (varázspálca kijelölés, satöbbi, satöbbi).
Kapcsoljuk vissza a felirat rétegeket, és csináljuk meg az utolsó finomításokat (pl. korhatár megemelése :-)). És lényegében kész is vagyunk.

Az eredményt nagy felbontásban ezúttal az IDDQD oldalán keressétek. :-)

A cikk utoljára frissítve: 2011.11.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.03.03.