heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Hogyan lesz hölgyismerősünkből Jasmine hercegnő?

Fotók téma
Dark Prince GIMP-ben (2009.12.)
Démoni lány GIMP-ben (2010.07.)
Fiktív játékborító GIMP-ben (2011.11.)
Groot kiskacsa GIMP-ben (2014.09.)
Hoth minibolygó GIMP-ben (2010.03.)
Jedi GIMP-ben (2009.11.)
Lara Croft selfie GIMP-ben (2015.02.)
Lángoló autó GIMP-ben (2018.04.)
Mangarajzolás GIMP támogatással (2013.07.)
Na'vi arckép GIMP-ben (2010.04.)
Softbox házilag (2010.10.)
Szörnynézés GIMP-ben (2010.04.)

Az itt leírt montázs nem egy tervezett dolog volt, a fotózásnál csak kísérleteztünk a ruhákkal és a testhelyzetekkel. Aztán az elkészült képeket visszanézve jött hirtelen az ihlet. Az eredmény tehát a fotózás "pozitív mellékhatása", a póz és a könnyű, a testet egyszerre izgalmasan eltakaró és megmutató sál együtt adta az ötletet: éppen olyan, mint Jasmine hercegnő az Aladdin rajzfilmváltozatából, csak éppen szexis verzióban. :-) Neki meg ugye az egyik lényeges tulajdonsága, hogy egy tigrist tart háziállatként. Már láttam is magam előtt a kompozíciót: arab palota kertje, a hercegnő fekszik a fűben, a saját, különbejáratú tigris pedig átlép rajta, mintha éppen készülne megvédeni.
Persze odáig még hosszú az út. Nézzük lépésenként. A műveleteknél helyenként ide-oda ugrálok, ez azért van, mert muszáj a képet mindig összhatásában nézni, akkor is, ha esetleg logikailag másik művelet következne.
Nem kell mondanom, hogy a képszerkesztés időigénye első körben nagyjából 20 óra volt... Aki belevág, fegyverkezzen fel egy nagy adag türelemmel.

Ez itt a kiinduló kép. Aránylag szerencsés, diffúz megvilágítás, két kis softbox és plafonra villantott vaku segítségével.
A kulcskérdés a megfelelő tigrises kép. Elég hosszas keresgélés után találtam ezt a képet, brutál felbontás (vagy 8 MP körül), nincsenek éles árnyékok, így azokkal is lehet játszani, és végül, de nem utolsósorban éppen a bal első lábával lépett.
A színek kicsit zöldesek, de nem veszélyes.
Alkalmas pázsitot meglepő módon nehezebb volt vadászni, mint tigrist :-), nyilván itt is lényeges volt a felbontás, a megvilágítás, és különösen fontos volt az, hogy a kép mindenhol éles, egyik terület sincs fókuszon kívül, így van lehetőség utólagos játékra az éles/homályos arányokkal.
Szerencsés napom volt :-), találtam megfelelő palotát is. Arról, hogy még ennek is diffúz lesz a megvilágítása, álmodni sem mertem.
Persze kellenek ékszerek: egy kellően nagyértékű karkötő, például.                                                                      
Természetesen fülbevaló is kell. Igazi "Jasmine" stílusút nem találtam, de ez sem rossz. Lényeges, hogy van egy olyan nézet, ami pontosan szemből mutatja.
És végül, de nem utolsósorban, egy vastag, tömör arany nyaklánc.                                                                        
Rakjuk össze a főbb komponenseket, egyelőre ékszerek nélkül. Ehhez - a pázsitot kivéve - mindegyik rétegnek csináljuk rétegmaszkot, és annak segítségével tüntessük el a nem látható részeket. A képek színvilágát igyekezzünk egymáshoz illeszteni a Görbék menüponttal - a tigris bundája például erőteljes pirosításon esett át, a palota képét sötétíteni kellett, és hasonlóképpen a hölgy fotóját is.
Ne spóroljunk a Megapixelekkel, én egy 4500x4500 pixeles munkaterületen dolgoztam.
A diffúz megvilágítású képek lehetővé teszik, hogy az árnyékokat ízlés szerint állítsuk be. Én baloldalt fentről jövő megvilágítás mellett döntöttem, és első lépésben ezt rajzoltam rá a palotára.
A tigris szemeit - némiképp hatásvadász módon - zöldebbre vettem. Ez az egyszerűbb feladvány, ami sokkal nehezebb, az a háttérbe illesztés, hogy ne legyen ollóval körbevágott hatású az egész. Ehhez el kell mosni a kép határait, de ne magát a képet mossuk el (maszatoló eszköz használatával), hanem a rétegmaszkot, a szőrszálak irányának megfelelő mozdulatokkal, a hatás sokkal természetesebb.
Jasmine ruhája türkiz színű, nem világosbarna, így szükséges volt ezt a részt kivágni a képből. Ehhez megdupláztam a lányt tartalmazó réteget, és az eddigiekhez hasonlóan rétegmaszkkal tüntettem el a ruhán kívüli részeket. Utolsó lépésben a színezés menüponttal állítottam be a kívánt árnyalatot.
Következő kihívást jelentő feladatunk a szereplők elhelyezése a fűben. A megoldás a mindenre jó varázseszköz, a rétegmaszk. Mivel a rétegrendben a lány (és a tigris) a fűnél előrébb van, ha a rétegmaszkjukba belerajzoljuk a fűszálakat, láthatóvá válik a pázsit mögötte levő része, azt a hatást keltve, mintha kitakarna. Persze közelről nézve a képet, látszik a csalás, hiszen a berajzolt fűszálak textúrája nem stimmel, de a hatás szempontjából simán elfogadható kompromisszum, főleg, ha nem tervezzük életnagyságban kinyomtatni a képet.
Ahhoz, hogy a fűben fekvés hitelesnek nézzen ki, két dologra van még szükség:
- a fűre vetülő árnyékok megrajzolására,
- a fűről visszavert fény kissé zöldebbé teszi a bőrt, ezt is érzékeltetni kell, ehhez fessünk nagyon átlátszó (néhány százalék átlátszatlanság) fűzöldet puha ecsettel a kar alsó részére.
Lassan elkezdhetjük az árnyékok rajzolgatását is, értelemszerűen külön rétegen.
A homályos háttér elkészítése egyszerű Gauss-elmosással történik. Előtte még átszíneztem az eget, mert nem tetszett az eredeti, szinte fehérig kiégett szín.
A fű esetében nagyobb a kihívás, hiszen ott az éles-homályos átmenet folyamatos. A megoldás meglepően egyszerű: duplázzuk meg a füvet tartalmazó réteget, mossuk el a másolatot (ugyanakkora mértékben, mint előbb a palotát), majd állítsuk az átlátszóságot folyamatos átmenetre 100% és 0% között (100% átlátszóság a lány vonalában, és 0% a palotánál).
Gondosan méretezzük át, forgassuk és helyezzük el a karkötőt.
Rakjuk fel a fülbevalókat. A bal fülben levőt torzítsuk a megfelelő formára (Szűrők - Torzítás - I-görbítés menüpont).
Rajzoljuk meg az árnyékokat, mind az ékszereken, mind az arcon, illetve a karon.
Fessük ki a körmöket ízlés szerint. Én a vad piros mellett döntöttem. :-)
Az eredeti nyaklánc helyett egy vastag aranyláncot illesztettem a képbe. Megfigyelhetők az ékszerek, a ruha és a test árnyékai. Az árnyékokat mind külön rétegre rajzoljuk. A legjobb, ha megduplázzuk az árnyékolandó réteget, így annak a rétegmaszkja automatikusan biztosítja, hogy nem festünk árnyékoláskor az objektum határain kívül.
Utolsó simításként, miután egy réteggé lapítottuk a képet, óvatosan még mossuk el a tigris körüli átmeneteket.
Ugyanezt tegyük meg a haj körül is.                                                                                
És íme, a kész mű. Nagy örömömre szolgált, hogy a modellnek tetszett az eredmény (nem tudott a kép készüléséről), és hasonlóan nagy öröm volt, hogy hozzájárult a képek közzétételéhez. Köszönöm, hölgyem. :-)
Jasmine hercegnő

A kép közel sem tökéletes, és ezt a tesztközönség kisebb-nagyobb vehemenciával szóvá is tette. :-) Köszönöm mindenkinek a konstruktív kritikákat, a teljesség igénye nélkül néhány fontos észrevétel:
Mikey:
- a palota távolsága indokolttá tenné a háttér fakítását,
- az előtérben levő fűnek szintén homályosnak kéne lennie a kis mélységélesség miatt.
Fagyi:
- a tigris két mellső lába nincs elég távol egymástól. A hölgy nem fér közéjük. A tigris jobb első lábát árnyékolni kellett volna, mintha hátrébb lenne,
- a tigrisnek a hölgyre vetett árnyéka nem jó (a bal mancs árnyéka nem lehet ilyen távol).
Többen is jelezték, hogy
- túl nagy a tigris a modellhez képest,
- az arcon túl sok az árnyék.

Úgy döntöttem, hogy újra nekiesek komplett elölről a szerkesztésnek (az élet örök küzdés :-)).

Második nekifutás

Noha teljesen elölről kezdtem a rajzolást, nem írom le komplett még egyszer :-), csak a lényegesebb változtatásokra fókuszálok.

Kezdeném azzal, hogy a tigris méretét mindössze 10%-kal csökkentettem, és megdöbbentő mértékben változott a hatás (ezt itt már a kép végállapota).
A mélységérzet javításához a hátteret kicsit fakítottam. Ahogy a homályosítás, ez is a modell vonalából indul, és a palota vonalában lesz maximális. A mérték kevesebb, mint 10%-nyi, ennél nagyobb beavatkozás már durvának hat.
Az arc körüli részen rengeteget változtattam:
- teljesen mások az árnyékok, sokkal lágyabbak és kevésbé sötétek (ez nyilván a kép egészére igaz),
- a szem színét erős zöldre állítottam,
- megváltoztattam a karkötő színét, és rajzoltam rá némi zöld elszíneződést a fűről visszavert fénynek megfelelően,
- a nyakláncot ezúttal kicsinyítés nélkül illesztettem a képbe, hogy masszívabbnak hasson. Rajzoltam rá némi csillogást, illetve a ruha színének megfelelő fényeket.
A fő kihívás természetesen az arc minél természetesebbnek ható árnyékolása.
A tigris szemeihez kicsit más zöldet választottam, és tettem rájuk egy kis csúcsfényt is.
Ahogy a képen látszik, a tigris lába virtuálisan közelebb került a lányhoz. Az előző változattal ellentétben rajzoltam pici csillogást a körmökre is, és ami szintén nem volt: egy kis plusz fényt a kézre.
És itt a vége. Ki-ki eldöntheti, melyik tetszik neki jobban. :-) Én mindegyikben látok jól és kevésbé jól sikerült részeket. Tervben van egy jobb agyféltekés rajztanfolyam, remélhetőleg azután össze tudom majd sűríteni a jól sikerült részeket egy képre. :-)
Jasmine hercegnő, második változat

A cikk utoljára frissítve: 2012.03.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.04.06.