heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Hogyan bújjunk a Sötét Herceg bőrébe egy fénykép erejéig?

Fotók téma
Démoni lány GIMP-ben (2010.07.)
Fiktív játékborító GIMP-ben (2011.11.)
Groot kiskacsa GIMP-ben (2014.09.)
Hoth minibolygó GIMP-ben (2010.03.)
Jasmine hercegnő GIMP-ben (2012.03.)
Jedi GIMP-ben (2009.11.)
Lara Croft selfie GIMP-ben (2015.02.)
Lángoló autó GIMP-ben (2018.04.)
Mangarajzolás GIMP támogatással (2013.07.)
Na'vi arckép GIMP-ben (2010.04.)
Softbox házilag (2010.10.)
Szörnynézés GIMP-ben (2010.04.)

A második GIMP tutorial sokkal nehezebb, mint az első volt. Nekem harmadik kísérletre sikerült a mellékelt formában elkészíteni a képet, és még mindig látom, hol lehetne javítani. Mivel azonban harmadszorra is tíz óra munka volt, ma már mégegyszer nem állok neki. :-)
Tehát jöjjenek a vér és könnyek.

Még valami, amit elfelejtettem leírni már az előző tutorialnál is: feltételezem, hogy az olvasó tisztában van a GIMP (vagy Photoshop) használatának alapjaival, például tudja, mire jók a rétegek, mik a rétegmódok, milyen szűrők vannak, satöbbi. Ezen ismeretek hiányában a leírások nehezen lesznek érthetők, a mit miért-ek pedig még kevésbé!

Nemrég szert tettem egy rajzoló tabletre. Ennek ugye az a lényege, hogy nyomásérzékelős felülete van, és egy ceruza segítségével mint egy rajzlapot lehet használni. A GIMP-pel elég jól együttműködik, és ha az ember megszokta a használatát, akkor remek segítség.
És akkor a harmadik figyelmeztetés: Ilyen tablet hiányában bizonyos funkciók (pl. halvány rajzolás, maszatolás, óvatos radírozás) sokkal kevésbé finoman működnek. A kép egyébként sem könnyű elkészítését ez tovább nehezíti! Én szóltam. :-)
A kiinduló kép, ami megihletett, egy remek festmény. Érdemes alaposan végigtanulmányozni, mennyi apró részlet összhatása adja a kívánt eredményt. Ha megértjük a kép működését, könnyebb lesz reprodukálni.
Ha valaki nem ismerné fel, ez a Prince of Persia harmadik részéből, a The two thrones-ből van, és a főhőst mutatja, amikor az időhomok előhozza belőle a gonosz énjét. Ő tehát a Sötét Herceg.
Jelen esetben nagyon lényeges a kiinduló kép megvilágítása. Portrézni alapvetően szórt fényben szeretünk - na ha itt szórt fényben készült képből indulunk ki, semmi nem lesz belőle. Tudom, mert próbáltam. :-) A drámai hatáshoz keményebb fények kellenek. Jelen esetben úgy álltam be, hogy a nap bal hátulról süssön, és vakut is használtam. Sajnos a beépített vakunak esélye sem volt a napsütéssel szemben... a kiinduló kép egyik problémája, hogy az arc és a test jobb oldala túl sötét. Nem véletlenül szerepel a jövő évi tervek között egy komoly vaku megvásárlása.
Első lépésben tüntessük el a hátteret a fényképről. Igyekezzünk minél gondosabban eljárni, ahol az olló nem elég pontos, korrigáljunk.
Mivel én szemüveges vagyok, és a szemüveget meg akartam hagyni az eredeti színében, ezért kimásoltam egy külön rétegre.
Rajzoljuk meg a kinövések körvonalát fekete ceruzával, majd töltsük ki, hogy fekete foltokat kapjunk. Jelöljük ki szín szerint a foltokat, majd a másolóeszközzel klónozzunk rájuk a bőrfelületből. Végül mossuk el a kontúrt a test és a kinövések között.
A képet színezzük át majdnem teljesen szürkére (enyhe kék beütéssel). Ezután a Görbék használatával emeljük a kontrasztot, hogy drámaibb legyen a hatás.
Rajzoljuk meg az égő homokcsíkokat sárga színnel, egy kemény szélű ecsettel. Az olyan fantáziátlanok, mint én :-), merítsenek ötleteket az eredetiből.
Viccet félretéve, komolyan érdemes alaposan megnézni az eredeti kép részleteit. Nem szégyen azoktól tanulni, akik tudják, mit csinálnak... és akik az eredetit készítették, nagyon értették a dolgukat.
Az elkészült sárga csíkokat másoljuk át egy külön rétegre, jelöljünk ki mindent és növeljük meg a kiválasztást 2 pixellel. Az eredményt színezzük át narancsszínűre, majd mossuk el Gauss elmosással néhány pixelnyivel. Mossuk el a sárga réteget is.
Másoljuk ki most a sárga és a narancs réteg tartalmát együtt és illesszük be, mint új réteget. Mossuk el ezt a réteget 30 pixel széles Gauss elmosással, ettől kellemes derengést kapunk a csíkok körül.
Végül puha ecsettel néhány helyen radírozzunk bele a sárga rétegbe, hogy ne tűnjön egyforma színűnek az egész.
Most már szépen égnek a homokcsíkok a herceg bőrén :-), de nem elég plasztikus az egész. Hogy az legyen, kétszerezzük meg a narancs réteget, mossuk el az új réteget néhány pixelnyit Gauss elmosásssal, és ismét duplázzuk meg a réteget. Az egyik réteget színezzük feketére, a másikat fehérre (a fehér legyen alul). Toljuk el a rétegeket jobbra lefelé néhány pixellel (a fehéret nagyobb mértékben). Csökkentsük az átlátszatlanságot, a feketénél 85%, a fehérnél 22% körülire. Ezzel a homokcsíkok kaptak némi kontúrt.
Készítsünk egy új réteget a megvilágított bőr derengő fényeinek. A fényeket egy nagy és puha szélű ecsettel fessük fel az égő homok sárga és narancs színeit használva, majd a maszatoló eszközzel korrigáljuk.
A bőr textúrája az eredeti képen meglehetősen sajátos. Némi töprengés után jött a felismerés: olyan, mintha idegszövet lenne! A neten nagy nehezen találtam is alkalmas kinézetű és méretű képet. Ahhoz, hogy ebből felületi egyenetlenségeknek ható minta keletkezzen,
- a textúrán először kell csinálni egy éldetektálást (Neon szűrő),
- az eredményt fekete-fehérre kell konvertálni és a képen a megfelelő helyre helyezni,
- radírozzuk ki a mintát a testfelület azon részein, ahol a kar és a test közötti átmenet van (nyilván nem lehet folyamatos a minta),
- a keletkezett képből két réteget kell készíteni: az egyik lesz a bőrfelület hibáinak sötét, a másik a világos része (a kettő együtt teszi plasztikussá a látványt). A sötét rétegen legyen fehér az alapszín, és a vonalak sötétek, és ezt a réteget állítsuk Szorzás módra, 67% átlátszósággal. A világos rétegen legyen sötét az alapszín, a minta fehér, a rétegmódot pedig állítsuk Csak világosításra, és tegyük a réteget majdnem teljesen átlátszóvá (5%). A világos réteg legyen lejjebb a rétegrendben, és toljuk el jobbra felfelé 2 képponttal.
És kész is. :-)
A láncot az eredeti képről másoltam át. Ez a lépés a munka legkínkeservesebb része: lényegében pixel pontossággal kell kiválasztanunk a a láncot, mert a szem a legkisebb törést is azonnal kiszúrja a láncszemek ívében. A kiválasztáshoz az olló az alapeszköz, de mivel közel sem képes pontosan megtalálni a körvonalakat, kézzel utána kell korrigálnunk. Az íves részek kijelöléséhez a legjobb az ellipszis alakú kijelölési eszközt használni.
Beillesztés után a bőrcsillogást tartalmazó rétegre fessük fel puha ecsettel a vágásokat, ahol a lánc a herceg karjába vág.
Hogy a lánc ne lógjon ki a képből, tegyünk mögé egy kis derengést. Ehhez kétszerezzük meg a lánc rétegét, majd az új rétegen végezzük el az égő homoknál is használt 30 pixel széles Gauss elmosást.
Utolsó lépésben illesszünk az elkészült kép mögé egy alkalmas hátteret és csináljuk meg a képkivágást.
Dark Prince arckép

A cikk utoljára frissítve: 2009.12.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.04.06.