heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Hogyan legyünk Jedik egy fénykép erejéig?

Fotók téma
Dark Prince GIMP-ben (2009.12.)
Démoni lány GIMP-ben (2010.07.)
Fiktív játékborító GIMP-ben (2011.11.)
Groot kiskacsa GIMP-ben (2014.09.)
Hoth minibolygó GIMP-ben (2010.03.)
Jasmine hercegnő GIMP-ben (2012.03.)
Lara Croft selfie GIMP-ben (2015.02.)
Lángoló autó GIMP-ben (2018.04.)
Mangarajzolás GIMP támogatással (2013.07.)
Na'vi arckép GIMP-ben (2010.04.)
Softbox házilag (2010.10.)
Szörnynézés GIMP-ben (2010.04.)

Első GIMP tutorialunk egy montázs készítése. A feladat aránylag egyszerű, mégis rengeteg tanulsággal szolgál, ezért érdemes végigmenni rajta.
Első és legfontosabb: a montázsokat mindig a lehetséges legnagyobb felbontásban szerkesszük, és csak a legutolsó lépésben kicsinyítsük le. Ezzel a szerkesztés apró hibái elnyomhatók.

A kiinduló ötletet az itt látható - egyébként spontán készült - fénykép adta (köszönet Erdősi Andinak a remek fotóért :-)). Nagyjából ahogy megláttam a képet, eldőlt, hogy mi lesz belőle.
Egy jó montázshoz alapfeltétel, hogy a megvilágítás hasonló legyen a két képen. Jelen esetben én árnyékban vagyok, ehhez egy szintén szórt vagy derített fénnyel készült háttér illik. Hosszas keresgélés után találtam ezt a képet.
A montázs első lépéseként a GIMP olló eszközével ki kell vágni az átmásolandó részt. A körberajzolt képet másoljuk ki, majd új rétegként illesszük be. És máris látjuk a montázs három fő problémáját:
1. Nem jó a méret.
2. Nem egyforma a színtónus a két képen.
3. Nem egyforma a fényerő a két képen.
A méret ezek közük könnyen helyrerakható, a fényerőt összelőni aránylag könnyű, de a színeket eltalálni bizony embert próbáló feladat.
Tegyük helyre először a méretarányokat és helyezzük az alakot a kívánt helyre. Ezt követően a Színek -> Görbék menüponttal óvatosan korrigáljuk a színeket. Jelen esetben a háttér sápadt sárgáját és az előtér túlzott zöldjét kell kompenzálni. Induljunk ki az arcok színéből, és ezeket próbáljuk összehangolni. A színeket eltalálni türelemjáték, de ha itt hibázunk, sosem lesz természetes hatású az eredmény. Jelen esetben teljesen reménytelennek tűnik a helyzet: mivel a kép nyáron készült, nekem pedig a kabriózástól állandóan le van barnulva az arcom, nagyjából ez az elérhető optimum. A további eltéréseket majd a fénykarddal "elcsaljuk", amennyire lehet, de a karomon a bőr külön korrekciót igényel - rengeteg a visszavert zöld szín a képen. :-(
A görbéken kereszüli szín- és fényerőkorrekcióval jobb hatást lehet elérni, mint a Fényerő/kontraszt beállítással.
Természetesen kell egy fénykard is. Google a Te barátod... :-)                                                                        
A fénykardot nyissuk meg új rétegként. Természetesen a letöltött kép nem átlátszó a kard körül. Ezért jelöljük ki a hátteret a képen (hasonló színű területek kijelölése, majd kijelölés bővítése 1 pixellel, hogy ne maradjon a fénykard körül derengő kontúr). Adjunk alfa-csatornát a képhez, és radírozzuk a kard körüli területet átlátszóra.
Ehelyett persze itt is megtehetnénk, hogy az ollóval körbevágjuk a kardot, de ezzel a módszerrel hamarabb célhoz érünk.
Ezután helyezzük a a kardot megfelelő pozícióba, forgassuk irányba, és méretezzük át. Csak ennyi. :-)
Persze így nem a megfelelő helyen jelenik meg a kard. Ahhoz, hogy behelyezzük a kézbe, meg kell valósítanunk a kitakarásokat. Ehhez jelöljük ki (ollóval) az ujjakat, amiknek a markolat előtt kell lennie. Hogy lássuk, mit is csinálunk, átmenetileg kapcsoljuk ki a fénykard láthatóságát. A kijelölést másoljuk ki és illesszük be új rétegként. Ilyenkor sajnos nem az eredeti pozícióban jelenik meg, hanem a bal felső sarokban. Mozgassuk vissza (hajszálpontosan!) az eredeti helyére. Ezt a legegyszerűbben úgy láthatjuk, ha ki-be kapcsolgatjuk a réteg láthatóságát. Ha nem változik a kép, akkor a kezek a helyükre kerültek.
Alakul a dolog :-), már csak a ruházat színvilágát kell "jedi-konformra" alakítani. Kapcsoljuk ki a kezek és a fénykard láthatóságát, és jelöljük ki a pólót. A Színek -> Színezés menüpontban válasszuk ki a megfelelő barnás színt. Ismételjük meg a műveletet a nadrággal. Nekem még egy plusz feladat is volt ezen a ponton: a farmer övtartói elállnak, és másoláskor így hoztam némi zöld hátteret. Ezeket ki kellett radírozni.
És ez az a pont, amikor rádöbbenünk, hogy a bőrfelületeken még mindig mennyi szórt zöld fény van. Ennek a kiradírozása roppant fáradságos, cserébe elengedhetetlen. :-( Ezúttal a Színek -> Görbék helyett a színezést használtam. Természetesen, amit a karok színén állítunk, meg kell ismételni azon a rétegen, amiben a kezek vannak.
Ha már itt tartunk, igazítottam a hajszínen is valamit. :-) Kapcsoljuk vissza a fénykardot: egész jól alakulunk. :-)
A fénykard előállításához a netről letölthető blade-roto scriptet használtam: egyszerű, gyors, szépen paraméterezhető. Mielőtt (!) elindítjuk a scriptet, a képet egy réteggé kell lapítani, különben összegabalyodnak a rétegek.
Már minden majdnem szép és jó, csak egy apróság hiányzik: a fénykard tükröződése a szemüvegen. Ez lényegében nem más, mint két újabb fénykard. Mivel a script három új réteget állít elő, lapítsuk a képet megint egy réteggé, mielőtt a csillogásokat megcsináljuk.
Ez a részlet látszólag egyszerű, de - hasonlóan a többihez :-) - ha hibázunk, látszani fog. Nekem öt-hatszor meg kellett rajzolnom a tükröződés helyét, mire igazinak tűnt.
Utolsó lépésként nincs más hátra, mint a képkivágást megcsinálni. És már kész is vagyunk... :-)
Az eredmény nem tökéletes, mert akkor sosem készült volna el ez a tutorial. :-)
Jedi csoportkép

A cikk utoljára frissítve: 2009.11.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.04.06.