heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Hogyan kerüljünk a Hoth bolygóra egy fénykép erejéig?

Fotók téma
Dark Prince GIMP-ben (2009.12.)
Démoni lány GIMP-ben (2010.07.)
Fiktív játékborító GIMP-ben (2011.11.)
Groot kiskacsa GIMP-ben (2014.09.)
Jasmine hercegnő GIMP-ben (2012.03.)
Jedi GIMP-ben (2009.11.)
Lara Croft selfie GIMP-ben (2015.02.)
Lángoló autó GIMP-ben (2018.04.)
Mangarajzolás GIMP támogatással (2013.07.)
Na'vi arckép GIMP-ben (2010.04.)
Softbox házilag (2010.10.)
Szörnynézés GIMP-ben (2010.04.)

A feladat ezúttal lényegesen könnyebb, de még mindig kell rá néhány óra. Az ötletet egy nemrégiben olvasott "Hogyan csináljunk minibolygót?" témájú cikk adta. A minibolygó külön sportág a fotószerkesztésben, a neten is van róla több leírás. Ezért én most nem erre fókuszálok, hanem arra, hogy hogyan jutunk el az alapfotóig, amit aztán "feltekerhetünk" minibolygónak.

Akinek a Hoth, mint bolygónév nem mond semmit, az szégyellje magát :-), és gyorsan nézze meg az eredeti Csillagok háborúja trilógiát.

Ahhoz, hogy normálisan kinéző minibolygós képet kapjunk, a kiinduló fotónak néhány alapkritériumot teljesítenie kell. A következők a fontosabbak:
- teljesen vízszintes horizont,
- minimum 2:1, de inkább 3:1 képarány (attól is függ, minél magasabban van a talaj vonala a képen - ha feljebb van, szélesebb kép kell),
- a kép bal és jobb szélén egyforma színű és világosságú ég és talaj.
Az első kettőt aránylag könnyű teljesíteni, a harmadik már macerásabb feltétel. Az egyik lehetséges megoldás, ha a képet megtükrözzük, és a tükörképről leszedjük a kétszerezni nem kívánt motívumokat. Ezt csináltam én is.
Na de kezdjük az elején. A kiinduló kép megvan, csak nem jó a képaránya, és véletlenül sem vízszintes a horizont. Naná, hiszen sípálya. :-)
Első lépésben forgassuk el a képet. A szögmérő segítségével pontosan meg tudjuk mérni, mennyit kell forgatni.
Természetesen a képarány sem jó. Munkaterületnek csináltam egy 6000x2000 pixeles képet. A "bolygósítás" sokat ront a képminőségen, ezért lehetőség szerint a maximális méretű képekkel érdemes dolgozni, és csak utolsó lépésben csökkenteni a felbontást, ha szükséges.
Tükrözzük meg a képkivágást, és illesszük pontosan a másik mellé...                                                                      
... majd ismételjük meg a műveletet a másik oldalon.                                                                          
A klónozó eszköz használatával retusáljuk ki az ismétlődéseket: jelen esetben ez a bukósisak illetve én. :-) Szerencsém volt: felhős idő, szórt fény, a hó felszíne pedig véletlenszerű mintákkal tarkított: a retusálások szinte észrevehetetlenek.
Megvan az alapképünk. Az jól megfigyelhető rajta, hogy az ilyen képhez szinte ideális fényviszonyok ellenére sem homogén a világosság. Nem baj, amikor bolygó készül, ez nem zavaró, csak ha a kép jobb és bal széle nem egyforma.
Jelöljük ki a havas részt, nagyon alaposan. Miután az utólag illesztett objektumok a hó mögött lesznek, kell egy pontos maszk, ami mögé helyezzük őket. Ennek a műveletnek a pontossága annyira fontos, mint a herceg esetében a lánc kijelölése volt.
A kijelölt havas talajt másoljuk ki, és illesszük be új rétegként. Ez lesz a rétegrendben a legfelső.
Ha ez megvan, jöhetnek a motívumok a Birodalom visszavág-ból: első lépésben Vader nagyúr. Google a Te barátod... :-)
Lépegető nélkül a Hoth nem lenne Hoth. :-)                                                                            
Meg hósikló nélkül sem.                                                                                
Persze egy csatához kellenek fegyverek is. A lézernyalábok előállítása arénylag egyszerű:
- Megrajzoljuk a nyalábokat narancssárgával (első réteg), és megduplázzuk ezt a réteget (második réteg).
- Az első rétegen kijelöljük a lövedékeket, majd szűkítjük a kijelölést 1-2 pixellel. Létrehozunk egy új réteget (harmadik réteg), amin a kijelölést kitöltjük fehérrel.
- A harmadik (fehér) réteget és az első (narancssárga) réteget néhány pixeles Gauss-elmosással homályosítjuk, majd a második (narancssárga) réteget néhányszor tíz pixeles Gauss-elmosással szintén.
- A rétegeket harmadik-első-második sorrendbe rakjuk.
Utolsó lépésben a polárkoordinátás torzítással elkészítjük a minibolygót. Az eget a sarkokon színezzük ki, és mossuk el a határt.
Végül óvatosan tüntessük el (klónozás, maszatolás) az illesztési vonalat a kép két széle között. És kész is. :-)
Pihenés a Hoth bolygón

A cikk utoljára frissítve: 2010.03.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.04.06.